Elektrické podvozky těžké řady určené k dostavbě poskytují ještě širší nabídku využití a umožňují navrhnout elektrické nákladní vozidlo se stejnou flexibilitou jako s jiným hnacím ústrojím. Získáte tak výhodu lepší manévrovatelnosti, tiššího provozu a nulových emisí výfukových plynů.
Flexibilní, podvozky těžké řady určené k dostavbě* Volvo FM Electric, Volvo FMX Electric a Volvo FH Electric umožňují přechod na tichá vozidla s nulovými emisemi u prakticky jakékoli přepravy.
Elektrické podvozky k dostavbě lze optimalizovat pro širokou škálu specializovaných přepravních činností, včetně distribuce zboží, svozu odpadu a stavebních prací. Tato odvětví často působí v městských oblastech a vyznačují se menšími denními nájezdy, takže mají k elektrifikaci obzvláště dobré předpoklady.
Díky možnosti přesného sladění kapacity akumulátoru s konkrétními úkoly lze vytvořit optimální a cenově nejefektivnější elektrické řešení přepravy, které splňuje požadavky na podnikání i na udržitelnost.
Elektrický pohon má výbornou odezvu, takže podvozky k dostavbě usnadňují řízení v úzkých ulicích i proměnlivém tempu městského provozu. Protože elektrická nákladní vozidla neprodukují žádné výfukové plyny a jsou tichá, zajišťují řidičům lepší pracovní prostředí. Přispívají tím k lepšímu prostředí pro život obyvatel města. Díky těmto charakteristikám lze elektrická nákladní vozidla provozovat v městských zónách, kam nákladní vozidla s tradičními typy hnacího ústrojí nemají přístup nebo ho mají jen ve vymezené době.
Je zjevné, že velkou část přepravy zboží by bylo možné elektrifikovat již dnes a tyto podvozky k dostavbě by mohly celý proces ještě více urychlit.
Podvozky k dostavbě lze nechat osadit dvěma až šesti akumulátory, přesně podle požadavků na dojezd a užitečné zatížení. Kabiny jsou k dispozici v různých velikostech podle konkrétních potřeb a provozu. Rozšířené možnosti akumulátorů a kabiny umožňují kratší rozvor až 3 900 milimetrů. V kombinaci s širokou nabídkou konfigurace náprav lze díky tomu nákladní vozidla upravit pro prakticky jakoukoli přepravní činnost.
Se třemi typy účinných pomocných pohonů je přechod na elektrický motor pro výrobce nástaveb i zákazníky ještě jednodušší:
Modely Volvo FH, FM a FMX Electric mají celkovou hmotnost soupravy (GCW) až 44 tun a jsou k dispozici jako tahače i podvozky k dostavbě. Dojezd je až 300 km, což stačí pro většinu využití v městské a regionální přepravě. Nákladní vozidla ale zvládnou v průběhu pracovního dne ujet až 500 km, pokud přidáte externí zdroj, například během polední přestávky.
* Nákladní vozidla s jedním podvozkem k dostavbě a přidanou nástavbou pro konkrétní provoz (jeřáb, svoz odpadu, domíchávač betonu, chladicí skříň atd.)