Trucks

×

Snižte svou stopu pomocí nákladních vozidel na plynový pohon

Chcete snížit svou ekologickou stopu a náklady na palivo potřebné pro přepravu? Podívejte se na naše nákladní vozidla na plynový pohon. Jsou k dispozici pro jakékoli použití, od svozu odpadu a rozvážkové služby až po náročnou regionální a dálkovou přepravu. A nabízíme je ve verzích, které mohou být poháněny buď pomocí CNG, nebo LNG – vyráběných jak ze zemního plynu, tak z bioplynu (podle dostupnosti). Díky dobré celosvětové dostupnosti paliva a potenciálu snížit vaši stopu CO2 o 20–100 %*** umožňují plynulý přechod k ekologicky udržitelné přepravě.

Naše nákladní vozidla na CNG a LNG

Pro přepravu ve městě, například svoz odpadu a rozvážkovou službu, můžete mít lehké a univerzální Volvo FE CNG, které nabízí dojezd až 400 km a pohon na stlačený zemní plyn nebo bioplyn. Pro regionální a dálkovou přepravu si můžete pořídit Volvo FM LNG a Volvo FH LNG s dojezdem až 1000 km a vysoce výkonným pohonem na zkapalněný zemní plyn nebo bioplyn.

Co je CNG?

CNG je zemní plyn nebo bioplyn stlačený na vysoký tlak a skladovaný v nádržích v nákladním vozidle. Naše nákladní vozidla na CNG nabízejí dostatek výkonu, točivého momentu a dojezdu, aby zvládla náročné rozvážkové služby či svoz odpadu. Při použití stlačeného bioplynu jsou emise CO2 sníženy až o 70 %**.

 

 

 

 

 

Co je LNG?

LNG je zemní plyn nebo bioplyn, který byl zkapalněn snížením na nízkou teplotu. Když se plyn zkapalní, zmenší se jeho objem, takže je možné do vozidla umístit dostatek paliva pro dálkovou přepravu. Síť čerpacích stanic LNG se díky podpoře EU rozrůstá po celé Evropě. To znamená, že LNG má u nákladních vozidel obrovský potenciál nahradit motorovou naftu. Naše nákladní vozidla poháněná LNG provozovaná na fosilní zemní plyn snižují emise CO2 ve srovnání s naftou o 20 %*. A při provozu na bioplyn jsou emise CO2 sníženy o 100 %***.

Proč právě LNG?

Existuje mnoho důvodů proč by měly přepravní společnosti přejít na LNG. Nakonec je pro nás však ústřední jeden důvod: planeta. Kromě vyčerpání ropných vrtů vědci předpovídají, že průměrná globální teplota se do roku 2100 zvýší o 5-6 ° C. Se všemi důsledky pro společnost, živočichy a životní prostředí.

Není náhoda, že si EU stanovila cíl snížit do roku 2030 počet emisí CO2 z nákladní dopravy do roku 2030 o 30% ve srovnání s rokem 2005. K dosažení tohoto cíle budeme muset přispět všichni.

Čerpací stanice LNG

Na infrastrukturu sítě LNG v Evropě existují ambiciózní plány. Počet čerpacích stanic každoročně roste stejně jako hustota jejich pokrytí na celém území.
 

Aktuální mapa čerpacích stanic LNG v Evropě

Video prezentace o vozidlech Volvo LNG

* Toto se týká emisí vozidla během dálkové jízdy, tzv. cyklus Tank-to-wheel (od nádrže ke kolům), ve srovnání s vozidlem, které používá běžnou evropskou naftu.

*** Toto se týká emisí vozidla během dálkové jízdy, tzv. cyklus Tank-to-wheel (od nádrže ke kolům), bioplyn společně s HVO, ve srovnání s vozidlem, které používá běžnou evropskou naftu.

Jste připraveni na plynový pohon?