25 inovací modelu Volvo FH

Volvo FH už od svých počátků vždy měnilo budoucnost. Tento model v roce 1993 změnil pravidla hry a od té doby boří zažité představy o pohodlí řidiče, bezpečnosti, jízdních výkonech a přizpůsobení různým oborům podnikání. Toto je 25 inovací, díky nimž se Volvo FH dostalo na špičku.
Nákladní automobil Volvo FH LNG

25: Volvo FH LNG (2017)
Společnost Volvo Trucks neustále hledá nové způsoby zvyšování efektivity a hledání udržitelných řešení. V roce 2017 byl představen model Volvo FH LNG. Těžké nákladní vozidlo s pohonem na zkapalněný zemní plyn či bioplyn. Nákladní vozidla dokážou snížit emise CO2 o 20–100 %. To umožňuje dále snižovat zatížení klimatu těžkou regionální a dálkovou dopravou.
 

Testování modelu Volvo FH s těžkým nákladem


24: Převodovka I-Shift s plazivými stupni (2016)

Díky novým nižším převodovým stupňům se Volvo FH dokáže uvést do pohybu s ještě těžšími náklady na nekvalitním povrchu, což umožňuje řidičům přijmout více zakázek. A při zpáteční jízdě bez zatížení je vždy možné najít vhodný převod, který maximálně spoří palivo.

Volvo FH se zvednutou nápravou


23: Zvedání dvojité nápravy (2015)

V poháněných nápravách dochází ke tření, což společně s valivým odporem jejich pneumatik zvyšuje spotřebu paliva. Odpojením a zvednutím nápravy v době, kdy ji nepotřebujete, můžete při zpáteční cestě snížit spotřebu paliva až o 4 %. Zvedání dvojité nápravy je ideální řešení pro případ, kdy jezdíte jedním směrem plně naloženi a poté bez nákladu zpět.

Volvo FH s dvouspojkovou převodovkou


22: Dvouspojková převodovka I-Shift (2014)

Volvo FH s dvouspojkovou převodovkou I-Shift je nákladní vůz s technologií ze závodních vozů. Převodovka umožňuje dosáhnout hladší jízdy, a to zvláště ve svahu.

Řidič za volantem modelu Volvo FH


21: Volvo Dynamic Steering (2013)
Dynamické řízení Volvo Dynamic Steering poskytuje řidiči novou zkušenost. Řízení vyhodnocuje záměry řidiče 2000krát za sekundu, vyrovnává profil terénu a působení větru, a proto je mnohem méně namáhavé. U řidiče působí příznivě na snižování napětí v zádech a krku. Ve vysokých rychlostech řízení Volvo Dynamic Steering zajišťuje řidiči stabilitu v podélném směru. Při pomalém a opatrném manévrování poskytuje větší účinek posilovače řízení, a to bez ohledu na zatížení.

Volvo FH, generace IV


20: Generace IV (2012)

V roce 2012 spatřilo světlo světa nové Volvo FH. Tentokrát s ještě větším počtem funkcí, které řidiči pomáhají. Kabina byla zvětšena o jeden metr krychlový prostoru a v důsledku zvětšení oken se zlepšil výhled z kabiny. Zdokonalení podvozku vylepšilo ovladatelnost.

Interiér modelu Volvo FH


19: I-Park Cool (2012)

Volvo FH je dokonalé pracoviště. A obytný prostor. Dobře vyspaný řidič je pro bezpečnost silničního provozu klíčový faktor. Prostřednictvím integrovaného systému regulace klimatizace kabiny I-Park Cool nastavila společnost Volvo Trucks nový standard udržování správné teploty, a to i v noci.

Volvo FH v horském terénu


18:  I-See (2012)
Díky softwaru I-See Volvo FH využívá informace o profilu již absolvované trasy. Software využívá informace o trase za účelem maximalizace úspor paliva pomocí inteligentního tempomatu při každém stoupání či klesání.

Volvo FH předvádí systém varování před srážkou


17: Systém varování před srážkou s funkcí nouzového brzdění (2012)

Volvo FH chrání řidiče už od roku 1993. V roce 2012 začala společnost Volvo Trucks používat systém varování před srážkou s funkcí nouzového brzdění. Je to aktivní bezpečnostní prvek, v němž se spojuje funkce radaru a kamery. Tyto dvě jednotky společně rozpoznávají vozidla jedoucí vpředu.

Volvo FH, generace III


16: FH, generace III (2008)

V roce 2008 bylo Volvo FH výrazně zmodernizováno. Design interiéru kabiny byl přepracován a byly ustaveny nové standardy řidičova pohodlí. Přední čelo také získalo snadno rozpoznatelný vzhled s novou mřížkou na masce, vnější sluneční clonou a světlomety.

Signalizace systému výstrahy pro řidiče na palubní desce


15: Systém výstrahy pro řidiče (2008)

Společnost Volvo Trucks udržuje na cestách bezpečí. V roce 2008 byl zaveden systém výstrahy pro řidiče. Systém na silnici identifikuje veškeré nežádoucí pohyby. Pokud řidič vykazuje příznaky únavy, upozorní jej systém zvukovým i vizuálním znamením.

Tlačítko ochrany proti vyjetí z jízdního pruhu


14: Systém ochrany proti vyjetí z jízdního pruhu (2007)

Systém ochrany proti vyjetí z jízdního pruhu řidiče chrání tím, že kamerou sleduje vodorovné dopravní značení a ihned vás upozorní na nechtěné přejetí dělicí čáry.

 

Volvo FH v horském terénu


13: Motorová brzda Volvo+ (2006)

Při představení modelu Volvo FH v roce 1993 byla motorová brzda Volvo jediným nouzovým prvkem. V roce 2006 byl systém zdokonalen a jeho brzdná síla se zvýšila až o 25 %. Tím se snižuje námaha při sjíždění klesání a omezuje se zátěž brzdové soustavy na kolech.

Volvo FH, generace II


12: FH, generace II (2001)

U druhé generace modelu Volvo FH byl nastaven nový standard. Tehdy už úspěšné nákladní vozidlo bylo vybaveno dalšími prvky, které pracoviště řidiče zdokonalily a ještě více zatraktivnily pro různé druhy přepravy. Přepracovaná kabina získala lepší aerodynamiku. 

Vyobrazení systému ESP modelu Volvo


11: Elektronický stabilizační program (2001)

V roce 2001 společnost Volvo Trucks představila první stabilizační program na světě, který funguje v nákladních vozech i v tahačích. V krizových situacích elektronický stabilizační program zasáhne snížením výkonu motoru a samostatným přibrzděním všech kol tahače i přívěsu.

Testování bezpečnosti modelu Volvo FH


10: Kabina pohlcující energii (2001)
Společnost Volvo Trucks neustále hledá nové možnosti zvyšování bezpečnosti. V případě srážky kabina pohlcující energii přenáší energii dozadu, aby byl uvnitř zachován nezbytný prostor k přežití.

Volvo I-shift


9: Převodovka I-Shift (2001)

V roce 2001 Volvo FH dostalo převodovku I-Shift. Revoluce v převodovkách. Byla to převodovka zkonstruovaná výhradně za účelem automatického řazení rychlostních stupňů, což v oblasti nákladních vozidel do té doby nikdo nepodnikl. Poskytla modelu Volvo FH obrovskou výhodu, protože jízdní výkony přizpůsobila podmínkám dálkové přepravy a řidiči umožnila soustředit se na provoz.

 

Kotoučová brzda


8: Elektronicky řízený brzdový systém (EBS) s kotoučovými brzdami (1999)

Je důležité, aby výborné parametry měly všechny součásti nákladního vozidla. Elektronicky řízený brzdový systém (EBS) s kotoučovými brzdami zajistil v roce 1999 modelu Volvo FH výborné parametry a umožnil pozdější nástup dalších prvků.

Testování bezpečnosti vozů Volvo


7: Systém ochrany proti podjetí zepředu (1996)
Bezpečnost je důležitá nejen pro osoby v kabině nákladního vozidla. V případě čelní srážky s osobním autem umožňuje konstrukce modelu Volvo FH pohltit část energie tím, že ji nasměruje zpět. Společnost Volvo Trucks vybavovala vozidla tímto systémem už dlouho předtím, než se stal povinným prvkem.

Bezpečnostní zkouška airbagu


6: Airbag (1995)

Jako první výrobce těžkých nákladních vozidel na světě společnost Volvo v roce 1995 představila airbag řidiče.

Motor D12


5: Motor D12A (1993)

S motorem D12A Volvo FH získalo výbornou výchozí pozici. Nový motor měl vynikající výkon. Měl jeden vstřikovač na válec, vačkovou hřídel v hlavě válců a čtyři ventily na válec. Když řidiči dostali vůz k vyzkoušení, motor byl jedna z věcí, kterými opravdu vynikal.

Volvo FH projíždějící klesání lesem


4: Motorová brzda Volvo (1993)

Motorová brzda Volvo poskytovala modelu Volvo FH výbornou brzdnou sílu už od samého počátku. Snížení zatížení brzdové soustavy kol a umožnění vyšší průměrné rychlosti v kopcovitém terénu se zvýšenou bezpečností.

Testování aerodynamiky modelu Volvo FH


3: Aerodynamika (1993)

Jako vůbec první nákladní vozidlo prošlo Volvo FH rozsáhlým testováním ve vzduchových tunelech, aby dosáhlo optimální aerodynamiky. Tím bylo dosaženo lepších parametrů a nižší spotřeby paliva.

Interiér modelu Volvo FH


2: Kabina (1993)

Jednou z hlavních výhod nově představeného modelu Volvo FH byla skutečnost, že kabina se orientovala na řidiče. Konstrukci kabiny předcházely nespočetné testy se skutečnými řidiči. Každé rozhodnutí bylo učiněno s ohledem na jejich potřeby. Výsledkem byla kabina, která na trhu velmi zapůsobila. Volvo FH nebylo jenom místo k řízení, ale také místo pro život.

Dva vozy Volvo FH


1: Podvozek (1993)

Když bylo nákladní vozidlo Volvo FH zkonstruováno, tvořilo součást větších plánů společnosti Volvo Trucks. Jeden z prvků, který na modelu Volvo FH již od začátku tak přesvědčivě zapůsobil, byl podvozek. Byl zkonstruován jako základ, na kterém by pak ostatní konstruktéři mohli dále stavět. To zajistilo stabilitu a možnost tvůrčího přístupu. Také to položilo základy budoucí úspěšné řady nákladních vozidel.

Související články

Dynamické řízení Volvo a jeho přínos pro řidiče

Dokonalá stabilita ve vysokých rychlostech, absolutně přesné ovládání v těch nízkých a značná úleva od namáhání svalů i kloubů. Průlomový systém Volvo Dynamic Steering (VDS) byl představen v roce 2013 a od té doby už od základu změnil jízdní styl ...

Jak dvouspojková převodovka I-Shift pomáhá italské přepravní společnosti Sartori šetřit palivo v náročném kopcovitém terénu

V hornatých oblastech severní Itálie potřebuje rodinná přepravní společnost Sartori Trasporti vysoce výkonná vozidla s nízkou spotřebou paliva. Ideální řešení už zřejmě nalezla. Je jím vůz Volvo FH s dvouspojkovou převodovkou I-Shift....

Jízda na plazivé stupně promrzlým lesem

Zledovatělé úzké cesty, kopcovitý terén a celková hmotnost 76 tun Přeprava dřeva ve finských lesích představuje náročný úkol nejen pro řidiče, ale i pro jejich vozidla. Díky převodovce Volvo s plazivými stupni se však Saku Simpanen a jeho tým dokážou ...