25: Volvo FH LNG (2017)
Společnost Volvo Trucks neustále hledá nové způsoby zvyšování efektivity a hledání udržitelných řešení. V roce 2017 byl představen model Volvo FH LNG. Těžké nákladní vozidlo s pohonem na zkapalněný zemní plyn či bioplyn. Nákladní vozidla dokážou snížit emise CO2 o 20–100 %. To umožňuje dále snižovat zatížení klimatu těžkou regionální a dálkovou dopravou.
24: Převodovka I-Shift s plazivými stupni (2016)
Díky novým nižším převodovým stupňům se Volvo FH dokáže uvést do pohybu s ještě těžšími náklady na nekvalitním povrchu, což umožňuje řidičům přijmout více zakázek. A při zpáteční jízdě bez zatížení je vždy možné najít vhodný převod, který maximálně spoří palivo.
23: Zvedání dvojité nápravy (2015)
V poháněných nápravách dochází ke tření, což společně s valivým odporem jejich pneumatik zvyšuje spotřebu paliva. Odpojením a zvednutím nápravy v době, kdy ji nepotřebujete, můžete při zpáteční cestě snížit spotřebu paliva až o 4 %. Zvedání dvojité nápravy je ideální řešení pro případ, kdy jezdíte jedním směrem plně naloženi a poté bez nákladu zpět.
22: Dvouspojková převodovka I-Shift (2014)
Volvo FH s dvouspojkovou převodovkou I-Shift je nákladní vůz s technologií ze závodních vozů. Převodovka umožňuje dosáhnout hladší jízdy, a to zvláště ve svahu.
21: Volvo Dynamic Steering (2013)
Dynamické řízení Volvo Dynamic Steering poskytuje řidiči novou zkušenost. Řízení vyhodnocuje záměry řidiče 2000krát za sekundu, vyrovnává profil terénu a působení větru, a proto je mnohem méně namáhavé. U řidiče působí příznivě na snižování napětí v zádech a krku. Ve vysokých rychlostech řízení Volvo Dynamic Steering zajišťuje řidiči stabilitu v podélném směru. Při pomalém a opatrném manévrování poskytuje větší účinek posilovače řízení, a to bez ohledu na zatížení.
20: Generace IV (2012)
V roce 2012 spatřilo světlo světa nové Volvo FH. Tentokrát s ještě větším počtem funkcí, které řidiči pomáhají. Kabina byla zvětšena o jeden metr krychlový prostoru a v důsledku zvětšení oken se zlepšil výhled z kabiny. Zdokonalení podvozku vylepšilo ovladatelnost.
19: I-Park Cool (2012)
Volvo FH je dokonalé pracoviště. A obytný prostor. Dobře vyspaný řidič je pro bezpečnost silničního provozu klíčový faktor. Prostřednictvím integrovaného systému regulace klimatizace kabiny I-Park Cool nastavila společnost Volvo Trucks nový standard udržování správné teploty, a to i v noci.
18: I-See (2012)
Díky softwaru I-See Volvo FH využívá informace o profilu již absolvované trasy. Software využívá informace o trase za účelem maximalizace úspor paliva pomocí inteligentního tempomatu při každém stoupání či klesání.
17: Systém varování před srážkou s funkcí nouzového brzdění (2012)
Volvo FH chrání řidiče už od roku 1993. V roce 2012 začala společnost Volvo Trucks používat systém varování před srážkou s funkcí nouzového brzdění. Je to aktivní bezpečnostní prvek, v němž se spojuje funkce radaru a kamery. Tyto dvě jednotky společně rozpoznávají vozidla jedoucí vpředu.
16: FH, generace III (2008)
V roce 2008 bylo Volvo FH výrazně zmodernizováno. Design interiéru kabiny byl přepracován a byly ustaveny nové standardy řidičova pohodlí. Přední čelo také získalo snadno rozpoznatelný vzhled s novou mřížkou na masce, vnější sluneční clonou a světlomety.
15: Systém výstrahy pro řidiče (2008)
Společnost Volvo Trucks udržuje na cestách bezpečí. V roce 2008 byl zaveden systém výstrahy pro řidiče. Systém na silnici identifikuje veškeré nežádoucí pohyby. Pokud řidič vykazuje příznaky únavy, upozorní jej systém zvukovým i vizuálním znamením.
14: Systém ochrany proti vyjetí z jízdního pruhu (2007)
Systém ochrany proti vyjetí z jízdního pruhu řidiče chrání tím, že kamerou sleduje vodorovné dopravní značení a ihned vás upozorní na nechtěné přejetí dělicí čáry.
13: Motorová brzda Volvo+ (2006)
Při představení modelu Volvo FH v roce 1993 byla motorová brzda Volvo jediným nouzovým prvkem. V roce 2006 byl systém zdokonalen a jeho brzdná síla se zvýšila až o 25 %. Tím se snižuje námaha při sjíždění klesání a omezuje se zátěž brzdové soustavy na kolech.
12: FH, generace II (2001)
U druhé generace modelu Volvo FH byl nastaven nový standard. Tehdy už úspěšné nákladní vozidlo bylo vybaveno dalšími prvky, které pracoviště řidiče zdokonalily a ještě více zatraktivnily pro různé druhy přepravy. Přepracovaná kabina získala lepší aerodynamiku.
11: Elektronický stabilizační program (2001)
V roce 2001 společnost Volvo Trucks představila první stabilizační program na světě, který funguje v nákladních vozech i v tahačích. V krizových situacích elektronický stabilizační program zasáhne snížením výkonu motoru a samostatným přibrzděním všech kol tahače i přívěsu.
10: Kabina pohlcující energii (2001)
Společnost Volvo Trucks neustále hledá nové možnosti zvyšování bezpečnosti. V případě srážky kabina pohlcující energii přenáší energii dozadu, aby byl uvnitř zachován nezbytný prostor k přežití.
9: Převodovka I-Shift (2001)
V roce 2001 Volvo FH dostalo převodovku I-Shift. Revoluce v převodovkách. Byla to převodovka zkonstruovaná výhradně za účelem automatického řazení rychlostních stupňů, což v oblasti nákladních vozidel do té doby nikdo nepodnikl. Poskytla modelu Volvo FH obrovskou výhodu, protože jízdní výkony přizpůsobila podmínkám dálkové přepravy a řidiči umožnila soustředit se na provoz.
8: Elektronicky řízený brzdový systém (EBS) s kotoučovými brzdami (1999)
Je důležité, aby výborné parametry měly všechny součásti nákladního vozidla. Elektronicky řízený brzdový systém (EBS) s kotoučovými brzdami zajistil v roce 1999 modelu Volvo FH výborné parametry a umožnil pozdější nástup dalších prvků.
7: Systém ochrany proti podjetí zepředu (1996)
Bezpečnost je důležitá nejen pro osoby v kabině nákladního vozidla. V případě čelní srážky s osobním autem umožňuje konstrukce modelu Volvo FH pohltit část energie tím, že ji nasměruje zpět. Společnost Volvo Trucks vybavovala vozidla tímto systémem už dlouho předtím, než se stal povinným prvkem.
6: Airbag (1995)
Jako první výrobce těžkých nákladních vozidel na světě společnost Volvo v roce 1995 představila airbag řidiče.
5: Motor D12A (1993)
S motorem D12A Volvo FH získalo výbornou výchozí pozici. Nový motor měl vynikající výkon. Měl jeden vstřikovač na válec, vačkovou hřídel v hlavě válců a čtyři ventily na válec. Když řidiči dostali vůz k vyzkoušení, motor byl jedna z věcí, kterými opravdu vynikal.
4: Motorová brzda Volvo (1993)
Motorová brzda Volvo poskytovala modelu Volvo FH výbornou brzdnou sílu už od samého počátku. Snížení zatížení brzdové soustavy kol a umožnění vyšší průměrné rychlosti v kopcovitém terénu se zvýšenou bezpečností.
3: Aerodynamika (1993)
Jako vůbec první nákladní vozidlo prošlo Volvo FH rozsáhlým testováním ve vzduchových tunelech, aby dosáhlo optimální aerodynamiky. Tím bylo dosaženo lepších parametrů a nižší spotřeby paliva.
2: Kabina (1993)
Jednou z hlavních výhod nově představeného modelu Volvo FH byla skutečnost, že kabina se orientovala na řidiče. Konstrukci kabiny předcházely nespočetné testy se skutečnými řidiči. Každé rozhodnutí bylo učiněno s ohledem na jejich potřeby. Výsledkem byla kabina, která na trhu velmi zapůsobila. Volvo FH nebylo jenom místo k řízení, ale také místo pro život.
1: Podvozek (1993)
Když bylo nákladní vozidlo Volvo FH zkonstruováno, tvořilo součást větších plánů společnosti Volvo Trucks. Jeden z prvků, který na modelu Volvo FH již od začátku tak přesvědčivě zapůsobil, byl podvozek. Byl zkonstruován jako základ, na kterém by pak ostatní konstruktéři mohli dále stavět. To zajistilo stabilitu a možnost tvůrčího přístupu. Také to položilo základy budoucí úspěšné řady nákladních vozidel.