Není divu, že právě motor má největší vliv na spotřebu paliva. Vysoce účinný motor sníží teplotu výfukových plynů, které tvoří přibližně jednu třetinu faktorů ovlivňujících palivo. To zase snižuje Motorspotřebu paliva. Při nižších otáčkách se spotřebuje méně paliva, proto by na to měla být pohonná jednotka optimalizována. Ke snížení otáček motoru lze použít spojku nebo převodovku nebo lze změnit například rychlost pomocného pohonu.
Existuje mnoho specifikací, které je třeba zvážit, včetně převodových poměrů, velikosti pneumatik a kol, zadní nápravy a převodovky. Pokud například často jezdíte v kopcovitém terénu nebo s těžším GCW, pak je v převodovce vhodnější rychloběh. Je však důležité, aby vše bylo spárováno s pravou zadní nápravou.
Jízda se správnými pneumatikami a správným tlakem v pneumatikách také přispívá k valivému odporu, který by měl být kvůli úspoře paliva nižší. Měli byste také zvážit přizpůsobení pneumatik podle ročního období. Protektorované pneumatiky (kde se opláštění opotřebovaných pneumatik znovu použijí a dostanou nový běhoun) jsou výhodné z hlediska spotřeby paliva.
Při jízdě nákladním vozidlem konstantní rychlostí 60-90 km/h je odpor vzduchu jedním z faktorů, který má největší vliv na spotřebu paliva. Specifikace aerodynamických vylepšení střechy, přední části a boků dnešních nákladních vozidel může pomoci snížit odpor vzduchu.
Toto je několik nápadů, které je třeba vzít v úvahu při specifikaci nákladního vozidla pro lepší spotřebu paliva. Chcete-li získat obsáhlejší seznam tipů, stáhněte si mého mini průvodce specifikací nákladního vozidla pro maximální úsporu paliva.
Not surprisingly, it is the engine that has the greatest effect on fuel efficiency. A highly efficient engine will lower the temperature of exhaust gases, which account for around one-third of fuel-influencing factors. This in turn lowers fuel consumption. Less fuel is consumed at lower revs, so a powertrain should be optimized for this. A clutch or gearbox could be used to reduce engine speed, or the speed of a Power Take Off could be changed, for example.
There are many specifications to consider including drive ratios, tyre and wheel size, rear axle and gearbox. For example, if you often drive in hilly terrain or with heavier GCW then overdrive is preferable in a gearbox. However it is vital that everything is paired with the right rear axle.
Driving with the correct tyres and tyre pressure also contributes to rolling resistance, which should be lower to save fuel. You should also consider adapting tyres according to season. Retreaded tyres (where the casings of worn tyres are reused and receive new tread) are beneficial from a fuel consumption point of view.
When a truck is driven at constant speeds of 60-90 km/h, air resistance is one of the factors that has the greatest impact on fuel consumption. Specifying aerodynamic improvements to the roof, front and sides of today’s trucks can help to reduce air resistance.
These are a few ideas to consider when specifying a truck for better fuel consumption. For a more comprehensive list of tips, feel free to download my mini guide to specifying a truck for maximum fuel efficiency.
Johan Eknander
Johan Eknander is a System Engineer at Volvo Trucks.