Trucks

Produkty a služby

 

Co odlišuje elektrická nákladní vozidla s akumulátory od zbytku nabídky? Jak daleko dojedou a v jakých odvětvích vynikají? Odpovědi na dotazy na této stránce vám poskytnou informace o tom, čím jsou elektrická nákladní vozidla a služby, které je podporují, jedinečné.

 

Elektromobilita je označení pro všechna vozidla, od osobních aut přes autobusy a vlaky až po nákladní automobily, která jsou plně nebo částečně poháněna elektřinou, mají na palubě technické zařízení k ukládání energie a jsou obvykle napájena z elektrické sítě. Hlavním typem těžkých nákladních automobilů s elektrickým pohonem je akumulátorové elektrické vozidlo (označované zkratkou BEV), ale existují také elektrická vozidla poháněná vodíkem nazývaná elektrická vozidla s palivovými články (FCEV). Pojem elektromobilita zahrnuje také nabíjecí infrastrukturu, podpůrné služby pro plánování dojezdu a trasy i řadu dalších funkcí.

Akumulátorové elektrické vozidlo (BEV) využívá energii uloženou v akumulátorech a dobíjí se elektřinou ze sítě. Elektrické vozidlo využívající technologii palivových článků (FCEV) je poháněno vodíkem, ze kterého se při jízdě vyrábí elektřina. Elektrické nákladní automobily s palivovými články jsou poháněny elektřinou, stejně jako elektrické nákladní automobily na akumulátory, s tím rozdílem, že většina energie v FCEV je uložena jako vodík a akumulátory mají jen podpůrnou roli. Volvo Trucks rozvíjí obě technologie. Akumulátorové elektrické nákladní automobily lze zakoupit již dnes, zatímco elektrické nákladní automobily s palivovými články budou pro komerční využití dostupné od druhé poloviny tohoto desetiletí.

Máme za to, že do roku 2030 bude více než 50 % všech nákladních vozidel Volvo prodaných v Evropě elektrických, a to buď s akumulátorovou technologií, nebo s palivovými články.

Volvo v současnosti nabízí nejširší produktovou řadu v oboru s osmi modely v sériové výrobě, které zajišťují velmi širokou škálu přepravních zakázek ve městech i mezi nimi. V nabídce jsou modely Volvo FH Aero, Volvo FH, Volvo FM, Volvo FM Low Entry, Volvo FMX, Volvo FE, Volvo FL a Volvo VNR (dostupná řada závisí na trhu: Volvo VNR se prodává v Severní Americe). V roce 2023 byla zahájena sériová výroba nové řady podvozků k dostavbě, která doplní stávající nabídku. 

Elektrická nákladní vozidla Volvo splňují stejně vysoké bezpečnostní standardy jako ostatní naše nákladní vozidla a nabízejí stejné bezpečnostní systémy jako naftové modely. Kromě toho se u elektrických nákladních vozidel přidaly konkrétní scénáře havárií pro ověření odolnosti akumulátoru a dalších elektrických součástí vůči poškození. Dále jsme vyvinuli veškeré úsilí, abychom navrhli 600voltový elektrický systém vozidla tak, aby byl bezpečný za provozu i při servisu.

Stav akumulátoru je vždy možné sledovat na palubní desce i na dálku. Pokud se blíží k nule, řidič dostane upozornění a dostupný výkon se sníží, což má vliv na jízdní vlastnosti vozidla. 

Intervaly údržby jsou zhruba stejné, ale průběh servisu je oproti tradičním hnacím ústrojím jiný. Spotřeba náhradních dílů závisí na typu přepravních zakázek, regionu, kde je nákladní vozidlo provozováno, a řadě dalších faktorů. Nákladní vozidla jsou připojená k internetu a mohou průběžně hlásit stav různých součástí. Díky tomu lze naplánovat servis a údržbu tak, aby se maximalizovala doba provozuschopnosti.

Všichni obchodní zástupci, kteří prodávají elektrická nákladní vozidla, jsou připraveni převzít plnou odpovědnost za technické systémy i funkce těchto nákladních vozidel. Mnoho servisních dílen má již dnes bohaté zkušenosti se servisem elektrobusů.

Porovnáme-li elektrická nákladní vozidla s vozidly se spalovacím motorem, liší se průběhem výkonové křivky. Nástup výkonu začíná, jakmile sešlápnete plynový pedál. Ke zcela jinému zážitku z jízdy přispívá i skutečnost, že elektrická nákladní vozidla mají méně převodových stupňů.

Elektrická nákladní vozidla produkují méně vibrací a jsou tišší. Díky tomu dokážou nabídnout pohodlnější a uvolněnější jízdu.

Máte-li zájem o zkušební jízdu, obraťte se na místního prodejce Volvo.

Sériovou výroby plně elektrických nákladních vozidel jsme zahájili v roce 2019, ale hybridní nákladní vozidla, která jsou poháněna kombinací elektřiny a jiných paliv, jsme začali dodávat již dříve. S elektrickými vozidly mají bohaté zkušenosti i ostatní společnosti ze skupiny Volvo, zejména pak Volvo Buses. Společnost Volvo předala první plně elektrický autobus zákazníkovi v roce 2016 a celosvětově dosud dodala více než 5000 elektrických autobusů.

Naše elektrická nákladní vozidla sdílejí platformu s ostatními hnacími ústrojími a splňují stejně vysoké standardy kvality. Důkladně proškolení zaměstnanci společnosti Volvo pomohou zákazníkům nakonfigurovat nákladní vozidla tak, aby splňovala jejich specifické požadavky. Dále zajistí i odbornou podporu, jakmile začnou nákladní vozidla provozovat. Akumulátory a celkový stav nákladních vozidel se neustále sleduje, aby bylo možné včas identifikovat veškerá opatření, která je třeba provést během příští servisní prohlídky. Pro zajištění vysokého denního výkonu akumulátorů je k dispozici technologická služba Ready to Run. Na základě venkovní teploty připraví nákladní vozidlo na produktivní pracovní den. V případě potřeby předehřeje akumulátory, nebo je naopak před provozem ve velmi teplém počasí ochladí. Optimální teplota pro akumulátory je kolem +25 °C.

Pro naše elektrická vozidla budou k dispozici všechna naše stávající řešení financování: platba v hotovosti, leasing i pronájem. Řešení se přizpůsobí potřebám každého jednotlivého zákazníka.

Ano, sériová výroba byla zahájena v roce 2019 a probíhají dodávky zákazníkům po celém světě. 

Další informace vám poskytne místní zástupce společnosti Volvo Trucks.

Ano, budeme i nadále nabízet řadu různých hnacích ústrojí a navrhneme nejvhodnější řešení pro každého jednotlivého zákazníka i geografickou polohu. Budeme dodávat nákladní vozidla se stále účinnějšími spalovacími motory, nákladní vozidla na plynový pohon i elektrická nákladní vozidla.

Naše elektrická nákladní vozidla nabízíme se servisními smlouvami Gold, což znamená, že náklady na údržbu budou zahrnuté do celkových nákladů na vlastnictví. Zajistíme, aby celkové náklady na vlastnictví byly konkurenceschopné.

To závisí na použití a specifikaci vozidla. Akumulátory zvyšují hmotnost vozidla, což EU pomáhá kompenzovat tím, že umožňuje zvýšit povolenou celkovou hmotnost soupravy až o 2 tuny. Rozhodnutí a implementace jsou na každé jednotlivé zemi.

Máte nějaké otázky?

Obchodní zástupce Volvo Trucks vám na ně jistě odpoví. Zastavte se v Truck Centru, zavolejte anebo jej pozvěte k sobě.