|
Výška |
Výška (mm) |
---|---|---|
Nízký |
315/60 R22,5"" |
880 |
Střední |
315/70 R22,5"" |
950 |
Vysoký |
315/80 R22,5"" |
1050 |
Rozvor náprav (mm) |
4×2 tahač |
4×2 podvozek k dostavbě |
6×2 podvozek k dostavbě |
6×4 podvozek k dostavbě |
---|---|---|---|---|
3200 |
|
|
|
● |
3500 |
● |
● |
● |
● |
3700 |
● |
● |
● |
|
3850 |
|
|
|
● |
3900 |
● |
● |
● |
|
4100 |
|
● |
● |
|
4200 |
|
|
|
● |
4300 |
|
● |
● |
|
4500 |
|
● |
● |
● |
4750 |
|
● |
● |
|
5000 |
|
● |
● |
● |
5250 |
|
● |
● |
|
5500 |
|
● |
● |
● |
5800 |
|
● |
● |
|
6100 |
|
● |
● |
|
6450 |
|
● |
● |
|
6800 |
|
● |
|
|
Palivové nádrže
Palivové nádrže jsou k dispozici v provedení z oceli, plastu či hliníku. Objem paliva se pohybuje v rozsahu od 160 do 630 litrů. Palivové nádrže ve tvaru D mají dvě výšky – 560 mm a 710 mm.
Nádrže na aditivum AdBlue
Nádrž na aditivum AdBlue je vyrobena z plastu a má objem 32 l. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže. Existuje jedna varianta pro vozidla s palivovou nádrží namontovanou na pravé straně (ADTP-R) a jedna pro vozidla s nádrží na levé straně (ADTP-L).
Přední náprava
Zatížení přední nápravy se pohybuje v rozsahu od 7,1 do 9 t.
Vlečené nápravy
Jsou k dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchou montáží nebo dvojmontáží, nebo s pevnou či řízenou vlečenou nápravou. Zatížení náprav je 6,7, 7,1, 7,5, 9,5 nebo 10,5 tuny.
Typ |
Kombinace náprav |
Typ odpružení |
Zatížení nápravy / zdvojené nápravy (v tunách) |
Typ nápravy |
Vlečené nápravy |
---|---|---|---|---|---|
Jednoduchá náprava |
|
|
|
|
|
RAD-L90 |
4×2 |
Parabolické / S-parabolické pružiny |
13 |
Jednoduchá/kolová |
|
RAD-KR |
4×2 |
Vzduchové |
13 |
Jednoduchá/kolová |
|
Zdvojená náprava |
|
|
|
|
|
RADT-KR |
6×2 |
Vzduchové |
19/20 |
Jednoduchá/kolová |
Pevná / řízená |
RADD-BR |
6×4 |
Parabolické |
23 |
Jednoduchá/kolová |
|
Řada otvorů na rámu pro připojení nástavby
Horní řada otvorů je vyhrazena pro nástavbu. Všechny úchyty v horní řadě otvorů jsou odsazeny a vybaveny 8milimetrovým oddělovačem. V horní řadě otvorů nebyly použity žádné nýty.
Příprava pro jeřáb
Pomocné rámy pro jeřáb mohou být továrně montované.
Příprava pro jeřáb
Pomocné rámy pro jeřáb mohou být továrně montované. Skříň akumulátoru je přesunuta vzad a fixační desky jsou namontovány za kabinou na obou stranách podvozku. Součástí je elektrická montážní sada – ELCRANE.
Točnice
K dispozici je široká škála variant, včetně točnice vyhovující standardu ISO s profily ve tvaru L v různých výškách. Točnice s přírubou představuje odlehčenou variantu, která nevyžaduje spojovací desku. Točnice se nachází ve výšce přibližně 150 mm nad rámem. U některých variant je jako volitelné příslušenství k dispozici integrovaný indikátor mazání a připojení návěsu.
Vozidla Volvo FE mají vpředu i vzadu pneumatické brzdy s odvětrávanými kotouči. Antiblokovací elektronicky řízený brzdový systém EBS umožňuje bezpečnější a rychlejší odezvu brzd a snižuje opotřebení brzd. Systém zahrnuje pokročilé funkce, například ABS, uzávěrku diferenciálu či kombinování brzd. Při kombinování brzd systém využívá různých brzd vozidla k jednotnějšímu brzdění a ke snížení opotřebení brzd i pneumatik. Rozšířený balíček EBS obsahuje funkci, která usnadňuje startování na svahu. Brzdové kotouče jsou k dispozici v různých velikostech podle způsobu aplikace.
Systém ESC (elektronické řízení stability)
(ESC-BAS1) pomáhá udržovat směrovou stabilitu v obtížných podmínkách a také brání převrácení.
Hydraulický retardér pro převodovky AL306
Kompaktní integrovaný hydraulický retardér (varianty RET-HYDR a RET-TPT) je namontován na převodovce.
Max. zpomalení brzdného momentu je 1 490 Nm mezi 800 a 1 900 ot./min.