|
D8K |
G9K320 |
---|---|---|
Emisní norma | Euro 6 | Euro 6 |
Počet válců |
6 |
6 |
Zdvihový objem |
7,7 dm3 |
8,9 dm3 |
Zdvih |
135 mm |
144,5 mm |
Vrtání |
110 mm |
114 mm |
Kompresní poměr |
17.5:1 |
12:01 |
Hospodárné otáčky |
1000–1700 ot./min. |
1200–1700 ot./min. |
Účinek výfukové brzdy (při 2800 ot./min.) |
120 kW (2800 ot./min.) | - |
Účinek kompresní brzdy (2800 ot./min.) |
170 kW (2800 ot./min.) | - |
Olejové filtry |
1 |
2 |
Objem oleje při výměně včetně filtru |
25,5 l |
27,6 l |
Chladicí systém, celkový objem |
17 l |
12,4 l |
Interval výměny oleje
Až 120 000 km nebo jednou za dva roky u VDS5.
Požadavky na palivo
EN 590 (EU norma) max. 10 ppm síry.
Pomocný pohon namontovaný na motoru
Poměr 1 : 1, točivý moment za jízdy i v klidu 600 Nm.
Verze na bionaftu
Motor D8K320 je k dostání i v provedení využívajícím bionaftu (B100) a certifikovaném podle normy Euro 6. Informace o servisních intervalech vám sdělí prodejce nákladních vozidel Volvo.
Výstupní točivý moment | Poměr | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu. V kombinaci s AT2412, max. točivý moment za jízdy = 150 Nm.
Čistý výkon podle: EC 582/2011
D8K250 (184 kW) |
|
---|---|
Max. výkon při 2100 ot./min. |
250 koní |
Max. točivý moment při 900–1700 ot./min |
950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Max. výkon při 2100 ot./min. |
280 koní |
Max. točivý moment při 950–1700 ot./min |
1050 Nm |
D8K320 (235 kW) |
|
Max. výkon při 2100 ot./min. |
320 koní |
Max. točivý moment při 1050–1600 ot./min |
1200 Nm |
D8K350 (258 kW) |
|
Max. výkon při 2200 ot./min. |
350 koní |
Max. točivý moment při 1200–1600 ot./min |
1400 Nm |
Čistý výkon podle: EC 582/2011
G9K320 |
|
---|---|
Max. výkon při 2000–2100 ot./min |
320 k (239 kW) |
Max. točivý moment při 1300–1400 ot./min |
1356 Nm |
Typ | Nejvyšší převod | Točivý moment motoru (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
AT2412G | Přímý převod | 2400 | 44 |
Manuální převodovky jsou vybaveny posilovačem řazení. Krátká řadicí páka integrovaná do přístrojové desky nepřenáší vibrace a její dráha je krátká a přesná. Převodovky mohou být vybaveny pomocným pohonem.
Typ |
Nejvyšší převod |
Točivý moment motoru (Nm) |
Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
ZTO1006 |
6 |
1050 |
32 |
ZTO1109 |
9 |
1200 |
44 |
Automatická převodovka nabízí vynikající vlastnosti při rozjezdu a plynulost řazení pokrývající celý rozsah rychlostí. Převodovka se ovládá tlačítky na přístrojové desce. Lze k ní přidat pomocný pohon.
Typ |
Nejvyšší převod |
Točivý moment motoru (Nm) |
Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
AL306 |
6 |
1300 |
32 |
Typ |
Náprava |
Převod |
Max. točivý moment (Nm) |
Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy (v tunách) |
Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|---|---|
Jednoduchá redukce |
|
|
|
|
|
RSS1344C |
Jednoduchá |
Hypoidní ozubení |
2800 |
13 |
44 |
RSS1344C | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 2600 | 13 | 44 |
RTS2370A |
Tandemová |
Hypoidní ozubení |
3550 |
23 |
70 |
Redukce v nábojích kol |
|
|
|
|
|
RSH1370F |
Jednoduchá |
Spirálové zkosení |
3550 |
13 |
70 |
RTH2180C |
Tandemová |
Hypoidní ozubení |
1200 |
21 |
80 |
RSS1344C | RTS2370A | RSH1370F | RTH2180D | RS1344E |
---|---|---|---|---|
2.64:1 | 3.09:1 | 3.76:1 | 2.63:1 | 2.47:1 |
2.85:1 | 3.40:1 | 4.12:1 | 2.94:1 | 2.64:1 |
3.08:1 | 3.78:1 | 4.55:1 | 3.13:1 | 2.85:1 |
3.36:1 | 4.13:1 | 4.67:1 | 3.33:1 | 3.08:1 |
3.70:1 | 4.50:1 | 5.41:1 | 3.57:1 | 3.36:1 |
4.11:1 | 5.14:1 | 6.18:1 | 3.85:1 | |
4.63:1 | 5.67:1 | 7.21:1 | 4.17:1 | |
5.29:1 | 6.17:1 | |||
6.17:1 |
D8K250 | D8K280 | D8K320 | D8K350 | G9K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Převodovky | |||||
AT2412G | ● | ● | ● | ● | |
ZTO1006 | ● | ● | |||
ZTO1109 | ● | ● | ● | ||
AL306 | ● | ● | ● | ● | ● |
Nápravy s jednoduchou redukcí | |||||
RSS1344C | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344E | ● | ● | ● | ● | |
RTS2370A | ● | ● | ● | ||
Nápravy s redukcí v kolech | |||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2180D | ● | ● |
PTER-DIN
Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400
Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTER100
Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTR-HF/FH/ZF
Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-HP/PH/ZF
Nástavec pro připojení čerpadla, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTRD-D1D
Dvojitý pohon s nástavcem pro připojení čerpadla a připojovací přírubou.