Trucks

×

Technické parametry hnacího ústrojí modelu Volvo FE

Motory

 

D8K

G9K320

Emisní norma Euro 6 Euro 6

Počet válců

6

6

Zdvihový objem

7,7 dm3

8,9 dm3

Zdvih

135 mm

144,5 mm

Vrtání

110 mm

114 mm

Kompresní poměr

17.5:1

12:01

Hospodárné otáčky

1000–1700 ot./min.

1200–1700 ot./min.

Účinek výfukové brzdy (při 2800 ot./min.)

120 kW (2800 ot./min.)

-

Účinek kompresní brzdy (2800 ot./min.)

170 kW (2800 ot./min.)

-

Olejové filtry

1

2

Objem oleje při výměně včetně filtru

25,5 l

27,6 l

Chladicí systém, celkový objem

17 l

12,4 l

Interval výměny oleje
Až 120 000 km nebo jednou za dva roky u VDS5.

Požadavky na palivo
EN 590 (EU norma) max. 10 ppm síry.

Pomocný pohon namontovaný na motoru
Poměr 1 : 1, točivý moment za jízdy i v klidu 600 Nm.

Verze na bionaftu
Motor D8K320 je k dostání i v provedení využívajícím bionaftu (B100) a certifikovaném podle normy Euro 6. Informace o servisních intervalech vám sdělí prodejce nákladních vozidel Volvo.

Pomocný pohon namontovaný na motoru

  Výstupní točivý moment Poměr
PTER-DIN 600 Nm* 1:1
PTER-1400 600 Nm* 1:1
PTER-100 600 Nm* 1:1

* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu. V kombinaci s AT2412, max. točivý moment za jízdy = 150 Nm.

VÝKON A TOČIVÝ MOMENT MOTORU D8K

Čistý výkon podle: EC 582/2011

 

­ D8K250 (184 kW)

 

Max. výkon při 2100 ot./min.

250 koní

Max. točivý moment při 900–1700 ot./min

950 Nm

D8K280 (206 kW)

 

Max. výkon při 2100 ot./min.

280 koní

Max. točivý moment při 950–1700 ot./min

1050 Nm

D8K320 (235 kW)

 

Max. výkon při 2100 ot./min.

320 koní

Max. točivý moment při 1050–1600 ot./min

1200 Nm

D8K350 (258 kW)

 

Max. výkon při 2200 ot./min.

350 koní

Max. točivý moment při 1200–1600 ot./min

1400 Nm

G9K320 – VÝKON / TOČIVÝ MOMENT

Čistý výkon podle: EC 582/2011

G9K320

 

Max. výkon při 2000–2100 ot./min

320 k (239 kW)

Max. točivý moment při 1300–1400 ot./min

1356 Nm

I-Shift

12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovku I-Shift lze vybavit kompaktním retardérem, pomocným pohonem a olejovým chladičem.

I-Shift

Typ Nejvyšší převod Točivý moment motoru (Nm) Celková hmotnost soupravy (tuny)
AT2412G Přímý převod 2400 44

Manuální převodovky

Manuální převodovky jsou vybaveny posilovačem řazení. Krátká řadicí páka integrovaná do přístrojové desky nepřenáší vibrace a její dráha je krátká a přesná. Převodovky mohou být vybaveny pomocným pohonem.

Manuální převodovky

Typ

Nejvyšší převod

Točivý moment motoru (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

ZTO1006

6

1050

32

ZTO1109

9

1200

44

Automatické převodovky

Automatická převodovka nabízí vynikající vlastnosti při rozjezdu a plynulost řazení pokrývající celý rozsah rychlostí. Převodovka se ovládá tlačítky na přístrojové desce. Lze k ní přidat pomocný pohon.

Automatické převodovky

Typ

Nejvyšší převod

Točivý moment motoru (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

AL306

6

1300

32

Zadní nápravy

Typ

Náprava

Převod

Max. točivý moment (Nm)

Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy (v tunách)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

Jednoduchá redukce

 

 

 

 

 

RSS1344C

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2800

13

44

RSS1344C Jednoduchá Hypoidní ozubení 2600 13 44

RTS2370A

Tandemová

Hypoidní ozubení

3550

23

70

Redukce v nábojích kol

 

 

 

 

 

RSH1370F

Jednoduchá

Spirálové zkosení

3550

13

70

RTH2180C

Tandemová

Hypoidní ozubení

1200

21

80

Poměry zadních náprav

RSS1344C RTS2370A RSH1370F RTH2180D RS1344E
2.64:1 3.09:1 3.76:1 2.63:1 2.47:1
2.85:1 3.40:1 4.12:1 2.94:1 2.64:1
3.08:1 3.78:1 4.55:1 3.13:1 2.85:1
3.36:1 4.13:1 4.67:1 3.33:1 3.08:1
3.70:1 4.50:1 5.41:1 3.57:1 3.36:1
4.11:1 5.14:1 6.18:1 3.85:1  
4.63:1 5.67:1 7.21:1 4.17:1  
5.29:1 6.17:1      
6.17:1        

Kombinace hnacího ústrojí

  D8K250 D8K280 D8K320 D8K350 G9K320
Převodovky          
AT2412G  
ZTO1006      
ZTO1109    
AL306
Nápravy s jednoduchou redukcí          
RSS1344C
RSS1344E  
RTS2370A    
Nápravy s redukcí v kolech          
RSH1370F
RTH2180D      

Pomocné pohony

K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce pro pohánění nejrůznějšího vybavení nástaveb.

Namontované na motoru

PTER-DIN
Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.

PTER1400
Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

PTER100
Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.

Namontované na převodovku

PTR-HF/FH/ZF
Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.

PTR-HP/PH/ZF
Nástavec pro připojení čerpadla, výběr nízkých a vysokých otáček.

PTRD-D1D
Dvojitý pohon s nástavcem pro připojení čerpadla a připojovací přírubou.

Seznamte se s Volvem FE

Vybrat si specifikaci vozidla? To vše můžete vyřešit ve Volvo Truck Centru.