Volvo Trucks

Česká republika

×

Technické parametry hnacího ústrojí modelu Volvo FE

  • Nabídka motorů
  • I-Shift
  • Programové sady I-Shift
  • Manuální převodovky
  • Zadní nápravy
  • Poměry zadních náprav
  • Pomocné pohony
  • Alternativní paliva

Připraven pro alternativní paliva

Všechny výkonové úrovně motoru D8K jsou certifikovány pro syntetickou naftu (HVO). Existuje verze motoru D8K 320, kterou lze provozovat čistě na bionaftu (B100) a která splňuje normu Euro 6. Pokud tedy chcete udělat něco pro životní prostředí a využít dotace, je pro vás ideální volbou.  

Motory

 

D8K

G9K320

Počet válců

6

6

Zdvihový objem

7,7 dm3

8,9 dm3

Zdvih

135 mm

144,5 mm

Vrtání

110 mm

114 mm

Kompresní poměr

17.5:1

12:1

Hospodárné otáčky

1000–1700 ot./min.

1 200–1 700 ot./min

Účinek výfukové brzdy (při 2800 ot./min.)

120 kW

-

Účinek kompresní brzdy (2800 ot./min.):

170 kW

-

Olejové filtry

1

2

Objem oleje při výměně včetně filtru

25.5 l

27,6 l

Chladicí systém, celkový objem

17 l

12,4 l

Interval výměny oleje
Až 100 000 km nebo jednou za dva roky u VDS4 a VDS4.5.

Požadavky na palivo
EN 590 (EU norma) max. 10 ppm síry.

Pomocný pohon namontovaný na motoru
Poměr 1 : 1, točivý moment za jízdy i v klidu 600 Nm.

Verze na bionaftu
Motor D8K320 je k dostání i v provedení využívajícím bionaftu (B100) a certifikovaném podle normy Euro 6. Informace o servisních intervalech vám sdělí prodejce nákladních vozidel Volvo.

VÝKON A TOČIVÝ MOMENT MOTORU D8K

VÝKON A TOČIVÝ MOMENT MOTORU D8K

Čistý výkon podle: EC 582/2011

­ D8K250 (184 kW)

 

Max. výkon při 2100 ot./min.

250 koní

Max. točivý moment při 900–1700 ot./min

950 Nm

D8K280 (206 kW)

 

Max. výkon při 2100 ot./min.

280 koní

Max. točivý moment při 950–1700 ot./min

1050 Nm

D8K320 (235 kW)

 

Max. výkon při 2100 ot./min.

320 koní

Max. točivý moment při 1050–1600 ot./min

1200 Nm

D8K350 (258 kW)

 

Max. výkon při 2200 ot./min.

350 koní

Max. točivý moment při 1200–1600 ot./min

1400 Nm

Točivý moment a výkon motoru Volvo G9K

G9K320 – VÝKON / TOČIVÝ MOMENT

Čistý výkon podle: EC 582/2011

G9K320

 

Max. výkon při 2000–2100 ot./min

320 k (239 kW)

Max. točivý moment při 1300–1400 ot./min

1 356 Nm

I-Shift

I-Shift je převodovka společnosti Volvo s automatizovaným řazením pro všechny možné situace. Je dobře známá rychlým řazením a zvyšuje pohodlí pro řidiče a snižuje spotřebu paliva. Lze ji vybavit pomocným pohonem nebo nouzovým čerpadlem posilovače řízení. Pro určité aplikace je k dispozici olejový chladič navíc. Převodovka I-Shift se ovládá páčkou za volantem na sloupku řízení.

Programové sady I-Shift pro Volvo FE

Basic (základní, TP-BAS)
Základní software určený pro většinu přepravních aplikací.

Rozvoz a stavebnictví (TP-DICON)
Zlepšení výkonu v náročnějších podmínkách, například těsné manévrování.

Úspora paliva (TP-FUEC) Navrženo pro optimalizaci jízdy a maximální úsporu paliva.

Programové sady I-Shift

Funkce

TP-BAS

TP-DICON

TP-FUEC

Standardní automatizované řazení

Výkonový režim řazení

Volba převodového stupně

Monitorování teploty oleje v převodovce

Pokročilá strategie řazení

 

Kontrola rozjezdu

 

I-Roll

 

 

Blokování/aktivace prošlápnutí plynu

 

 

Další možnosti

 

 

 

Pokročilé funkce PTO

Rozšířené nastavení řazení, včetně funkce podřazování

Manuální převodovky

Manuální převodovky jsou vybaveny posilovačem řazení. Krátká řadicí páka umístěná na tunelu nepřenáší vibrace a její dráha je krátká a přesná. Automatizovaná převodovka je ovládána tlačítky. Všechny převodovky mohou být vybaveny pomocným pohonem.

Automatické převodovky

Typ

 

Počet převodových stupňů

Maximální točivý moment

Schválená celková hmotnost soupravy

D8K250

D8K280

D8K320

D8K350

AL306

Automatická

6

1300 Nm

32 tun

Manuální převodovky

Typ

 

Počet převodových stupňů

Maximální točivý moment

Schválená celková hmotnost soupravy

D8K250

D8K280

D8K320

D8K350

ZTO1006

Manuální

6

1050 Nm

32 tun

 

 

ZTO1109

Manuální

9

1200 Nm

44 tun

Automatické převodovky

Typ

 

Počet převodových stupňů

Maximální točivý moment

Schválená celková hmotnost soupravy

D8K250

D8K280

D8K320

D8K350

AL306

Automatická

6

1300 Nm

32 tun

Zadní nápravy

Typ

Kombinace

Převod

Maximální točivý moment

Maximální zatížení nápravy

Schválená celková hmotnost soupravy

Jednoduchá redukce

 

 

 

 

 

RSS1344C

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2600 Nm

13 tun

44 tun

RTS2370A

Tandemová

Hypoidní ozubení

3550 Nm

23 tun

70 tun

Kolová redukce

 

 

 

 

 

RSH1370F

Jednoduchá

Spirálové zkosení

3550 Nm

13 tun

70 tun

RTH2180C

Tandemová

Hypoidní ozubení

1200 Nm

21 tun

80 tun

Poměry zadních náprav

RSS1344C

RTS2370A

RSH1370F

RTH2180C

2.64:1

3.09:1

3.76:1

2.96:1

2.85:1

3.40:1

4.12:1

3.08:1

3.08:1

3.78:1

4.55:1

3.22:1

3.36:1

4.13:1

4.67:1

3.36:1

3.70:1

4.50:1

5.41:1

3.52:1

4.11:1

5.14:1

6.18:1

3.70:1

4.63:1

5.67:1

7.21:1

3.89:1

5.29:1

6.17:1

 

4.12:1

6.17:1

 

 

4.35:1

 

 

 

4.62:1

 

 

 

4.82:1

 

 

 

5.12:1

 

 

 

5.43:1

 

 

 

5.86:1

 

 

 

6.31:1

Pomocné pohony

 

Varianta PTO

Typ

Rychlostní poměr

Max. točivý moment (Nm)

Otáčky

ZTO1006

PTR-ZF4

Příruba

1:1.699

320

Stejná 

 

PTR-ZF5

Čerpadlo

1:1.699

320

Stejná

 

PTR-FH5

Příruba

1:0.963

450

Stejná

 

PTR-PH4

Čerpadlo

1:0.963

450

Stejná

 

 

 

 

 

 

ZTO1109

PTR-ZF2

Příruba

1:1.903

410

Stejná

 

PTR-ZF3

Čerpadlo

1:1.903

410

Stejná

 

PTR-FH1

Příruba

1:0.970

800

Obrácené 

 

PTR-PH1

Čerpadlo

1:0.970

800

Obrácené 

 

PTR-FH2

Příruba

1:1.253

430

Stejná

 

PTR-PH2

Čerpadlo

1:1.253

430

Stejná

 

PTR-FH5

Příruba

1:1.778

450

Stejná

 

PTR-PH4

Čerpadlo

1:1.778

450

Stejná

 

PTRA-PH1*

Čerpadlo

1:0.970

600

Obrácené 

 

PTRA-PH2*

Čerpadlo

1:1.253

430

Stejná

 

 

 

 

 

 

 AT2412F

PTRD-D1D (TPTT730)

Příruba

1:1.292–1.645

730

Obrácené 

 

PTRD-D1D (TPTT730)

Čerpadlo

1:1.292–1.645

730

Stejná

 

PTRD-D1D (TPTT870)

Příruba

1:1.040–1.325

870

Obrácené 

 

PTRD-D1D (TPTT870)

Čerpadlo

1:1.040–1.325

870

Stejná

 

PTR-FH1

Příruba

1:0.705–0.897

1000

Obrácené 

 

PTR-PH1

Čerpadlo

1:0.705–0.897

1000

Obrácené 

 

PTR-FH2

Příruba

1:0.910–1.159

430

Stejná

 

PTR-PH2

Čerpadlo

1:0.910–1.159

430

Stejná

 

 

 

 

 

 

AL306

PR-HP4T

Čerpadlo

1:1.401

400

Stejná

 

PR-HP4TL

Čerpadlo

1:1.139

400

Stejná

 

PR-HP6TH

Čerpadlo

1:1.401

600

Stejná

 

PR-HP6TL

Čerpadlo

1:1.139

600

Stejná

 

 

 

 

 

 

D8K

PTER1400

Příruba

1:1.000

600**

Obrácené 

 

PTER-DIN

Čerpadlo

1:1.000

600**

Obrácené

 

PTER-100

Příruba

1:1.000

600**

Obrácené

* Volitelně navíc pomocný pohon pro PTR-ZF2/ZF3
** V kombinaci s převodovkou AT2412F, max. točivý moment za jízdy = 150 Nm

Seznamte se s Volvem FE

Vybrat si specifikaci vozidla? To vše můžete vyřešit ve Volvo Truck Centru.