Trucks

Specifikace Volvo FE

Vše, co potřebujete vědět o modelu Volvo FE. Až do těch nejmenších podrobností.

Podvozek

Projděte si technické parametry týkající se výšek podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, výšek spojovacích zařízení, tahačů, prvků podvozků a brzd.

Výšky podvozků

nízký

cca 880 mm

střední

cca 950 mm

vysoký

cca 1050 mm

Nejvyšší přípustné zatížení přední nápravy (v tunách)

 VzduchovéParabolické
nízký7.1/7.5/89
střední7.1/7.5/89
vysoký7.1/7.5/89

Zadní odpružení

Typ

Nápravy

Odpružení 

Zatížení nápravy / zdvojené nápravy

Redukce 

Tlačené/vlečené nápravy 

Jednoduchá náprava 

 

 

 

 

 

RAD-L90 

4×2 

Parabolické / S-parabolické pružiny

13 t

Jednoduchá/kolová

 

RAD-KR 

4×2 

Vzduchové 

13 t

Jednoduchá/kolová

 

Zdvojená náprava 

 

 

 

 

 

RADT-KR 

6×2 

Vzduchové 

19/20 t

Jednoduchá/kolová

Vlečená náprava (pevná/řízená)

RADD-BR 

6×4 

Parabolické 

23 t

Jednoduchá/kolová

 

Tažná zařízení

K dispozici jsou tažná zařízení pro připojení přívěsů.

Palivové nádrže

Palivové nádržeNádrže na AdBlue
Palivové nádrže jsou k dispozici v provedení z oceli, plastu či hliníku. Objem paliva se pohybuje v rozsahu od 160 do 630 litrů. Palivové nádrže ve tvaru D mají dvě výšky – 560 mm a 710 mm.Plast, objem je 32 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na kapalinu AdBlue. 

Přední nápravyVlečené nápravy
Zatížení předních náprav se může pohybovat v rozsahu od 7,1 do 9 tun.K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 6,7, 7,1, 7,5 nebo 10,5 tuny.

Výška spojovacích zařízení točnice

PohonPodvozekOdpruženíVýška rámuVýška 5W*VýškaMin. výška spojovacích zařízení**Nominální světlá výška**
4×2       
 StředníRAD-KR266150315/60 R22,5""9921097
 StředníRAD-KR266185295/80 R22.5"11031208
 StředníRAD-KR266185315/70 R22,5""10861191
 StředníRAD-KR266185315/80 R22,5""11141219
 StředníRAD-KR266150295/80 R22.5"10631168
 StředníRAD-KR266150315/70 R22,5""10491154

** Přibližné výšky.

Příprava pro montáž nástaveb

Řada otvorů na rámu pro připojení nástavby
Horní řada otvorů je vyhrazena pro nástavbu. Všechny úchyty v horní řadě otvorů jsou odsazeny a vybaveny 8milimetrovým oddělovačem. V horní řadě otvorů nebyly použity žádné nýty.
Točnice
K dispozici je široká škála variant, včetně točnice vyhovující standardu ISO s profily ve tvaru L v různých výškách. Točnice s přírubou představuje odlehčenou variantu, která nevyžaduje spojovací desku. Točnice se nachází ve výšce přibližně 150 mm nad rámem. U některých variant je jako volitelné příslušenství k dispozici integrovaný indikátor mazání a připojení návěsu.
Příprava pro jeřáb
Pomocný rám pro jeřáb lze na podvozek namontovat ve výrobě.
 
Příprava pro jeřáb
Pomocný rám pro jeřáb lze na podvozek namontovat ve výrobě. Skříň akumulátoru je přesunuta vzad a fixační desky jsou namontovány za kabinou na obou stranách podvozku. Součástí je elektrická montážní sada – ELCRANE.
 

 

Brzdy

Elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu,
výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky němu využít četné užitečné funkce.
Brzdovou soustavu svých vozidel tak můžete dovybavit balíčkem EBS Medium
nebo jinými volitelnými funkcemi. EBS je standardní součástí všech specifikací.

EBS Medium
Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky:
Hydraulický retardér
Hydraulický retardér pro převodovku AL306. Kompaktní integrovaný hydraulický retardér je namontován na převodovce a nabízí zpomalení brzdného momentu o 1490 Nm.
Pomůcka pro rozjezd do kopce
Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí.
 
Elektronické řízení stability (ESC)
Brzdný stabilizační systém aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami.
 

Hnací ústrojí

Projděte si technické parametry motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.

Motory

 

D8K

G9K320

Emisní normaEuro 6Euro 6

Počet válců

6

6

Zdvihový objem

7,7 dm3

8,9 dm3

Zdvih

135 mm

144,5 mm

Vrtání

110 mm

114 mm

Kompresní poměr

17,5 : 1

12 : 1

Hospodárné otáčky

1000–1700 ot./min.

1200–1700 ot./min.

Účinek výfukové brzdy (při 2800 ot./min.)

120 kW (2800 ot./min.)

-

Účinek kompresní brzdy (2800 ot./min.)

170 kW (2800 ot./min.)

-

Olejové filtry

1

2

Objem oleje při výměně včetně filtru

25,5 l

27,6 l

Chladicí systém, celkový objem

17 l

12,4 l

 

Interval výměny oleje
Až 120 000 km nebo jednou za dva roky u VDS5.

Požadavky na palivo
EN 590 (EU norma) max. 10 ppm síry.

Pomocný pohon namontovaný na motoru
Poměr 1 : 1, točivý moment za jízdy i v klidu 600 Nm.

Verze na bionaftu
Motor D8K320 je k dostání i v provedení využívajícím bionaftu (B100) a certifikovaném podle normy Euro 6. Informace o servisních intervalech vám sdělí prodejce nákladních vozidel Volvo.

 


Pomocný pohon namontovaný na motoru

 Výstupní točivý momentPoměr
PTER-DIN600 Nm*1:1
PTER-1400600 Nm*1:1
PTER-100600 Nm*1:1


* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu. V kombinaci s AT2412, max. točivý moment za jízdy = 150 Nm.

 

VÝKON A TOČIVÝ MOMENT MOTORU D8K

Čistý výkon podle: EC 582/2011

 

­ D8K250 (184 kW)

 

Max. výkon při 2100 ot./min

250 koní

Max. točivý moment při 900–1700 ot./min

950 Nm

D8K280 (206 kW)

 

Max. výkon při 2100 ot./min

280 koní

Max. točivý moment při 950–1700 ot./min

1050 Nm

D8K320 (235 kW)

 

Max. výkon při 2100 ot./min

320 koní

Max. točivý moment při 1050–1600 ot./min

1200 Nm

D8K350 (258 kW)

 

Max. výkon při 2200 ot./min

350 koní

Max. točivý moment při 1200–1600 ot./min

1400 Nm

 

VÝKON A TOČIVÝ MOMENT MOTORU G9K320

Čistý výkon podle: EC 582/2011

 

G9K320

 

Max. výkon při 2000–2100 ot./min

320 k (239 kW)

Max. točivý moment při 1300–1400 ot./min

1356 Nm

 

I-Shift

12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovku I-Shift lze vybavit kompaktním retardérem, pomocným pohonem a olejovým chladičem.

 

TypNejvyšší převodTočivý moment motoru (Nm)Celková hmotnost soupravy (tuny)
AT2412GPřímý převod240044

Manuální převodovky

Manuální převodovky jsou vybaveny posilovačem řazení. Krátká
řadicí páka integrovaná do přístrojové desky nepřenáší
vibrace a její dráha je krátká a přesná.
Převodovky mohou být vybaveny pomocným pohonem.

 

Typ

Nejvyšší převod

Točivý moment motoru (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

ZTO1006

6

1050

32

ZTO1109

9

1200

44

 

 

Automatické převodovky

Automatická převodovka nabízí vynikající vlastnosti při rozjezdu
a plynulost řazení pokrývající celý rozsah
rychlostí. Převodovka se ovládá tlačítky
na přístrojové desce. Lze k ní přidat pomocný pohon.

 

Typ

Nejvyšší převod

Točivý moment motoru (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

AL306

6

1300

32

 

 

Zadní nápravy

Typ

Náprava

Převod

Max. točivý moment (Nm)

Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy (v tunách)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

Jednoduchá redukce

 

 

 

 

 

RSS1344E

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

2800

13

44

RSS1344CJednoducháHypoidní ozubení26001344

RTS2370A

Tandemová

Hypoidní ozubení

3550

23

70

Redukce v nábojích kol

 

 

 

 

 

RSH1370F

Jednoduchá

Spirálové zkosení

3550

13

70

RTH2180C

Tandemová

Hypoidní ozubení

1200

21

80

 

Poměry zadních náprav

RSS1344CRTS2370ARSH1370FRTH2180DRS1344E
2,64 : 13,09 : 13,76 : 12,63 : 12,47 : 1
2,85 : 13,40 : 14,12 : 12,94 : 12,64 : 1
3,08 : 13,78 : 14,55 : 13,13 : 12,85 : 1
3,36 : 14,13 : 14,67 : 13,33 : 13,08 : 1
3,70 : 14,50 : 15,41 : 13,57 : 13,36 : 1
4,11 : 15,14 : 16,18 : 13,85 : 1 
4,63 : 15,67 : 17,21 : 14,17 : 1 
5,29 : 16,17 : 1   
6,17 : 1    

 

 

 

Kombinace hnacího ústrojí

 D8K250D8K280D8K320D8K350G9K320
Převodovky     
AT2412G 
ZTO1006   
ZTO1109  
AL306
Nápravy s jednoduchou redukcí     
RSS1344C
RSS1344E 
RTS2370A  
Nápravy s redukcí v nábojích kol     
RSH1370F
RTH2180D   

Pomocné pohony

K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých
i závislých na spojce, které umožňují pohánět nejrůznější vybavení
nástaveb.

 

Namontované na motoru

Namontované na převodovku

PTER-DIN
Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.
PTR-HF/FH/ZF
Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTER1400
Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTR-HP/PH/ZF
Nástavec pro připojení čerpadla, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTER100
Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTRD-D1D
Dvojitý pohon s nástavcem pro připojení čerpadla a připojovací přírubou.

Kabina

Projděte si technické parametry týkající se rozměrů kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.

 

 

 

Denní kabina

Denní kabina s pohodlným a dobře navrženým prostředím pro řidiče. Interiér – výška 1 605 milimetrů, délka 1 600 milimetrů, šířka 2 300 milimetrů.

Krátká spací kabina

Krátká spací kabina nabízí další prostor navíc, kam lze umístit postel pro jednu osobu. Díky dalším odkládacím schránkám jej lze využít také jako kancelářský prostor. Interiér – výška 1 605 milimetrů, délka 2 000 milimetrů, šířka 2 300 milimetrů.

Spací kabina

Spací kabina s lůžkem pro jednu osobu. Interiér – výška 1 605 milimetrů, délka 2 200 milimetrů, šířka 2 300 milimetrů.

 

Kabina pro snadné nastupování

Kabina pro snadné nastupování má snížené schůdky pro nastupování a bezpečnostním pásem se v ní mohou připoutat až tři spolujezdci. Interiér – výška 1 605 milimetrů, délka 2 200 milimetrů, šířka 2 300 milimetrů. K dispozici se skládacími dveřmi spolujezdce.

 

 

 

Odpružení kabiny
Mechanické odpružení kabiny vpředu i vzadu: vinutá pružina a tlumič nárazů. Pneumatické odpružení vpředu i vzadu: vzduchové měchy.
Topení v kabině
Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení.
Sedadlo řidiče
Tři různé úrovně pohodlí: Comfort, Standard a Economy. Všechny tři varianty umožňují nastavení opěradla i výšky a sklonu přední části. Nechybí ani integrovaná opěrka hlavy.
Úložné prostory v interiéru
Interiér kabiny má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad oknem jsou dvě úložné jednotky a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty.
Sedadlo spolujezdce
K dispozici jsou tři různé úrovně pohodlí: Standard, Economy nebo Basic.
Klaksony
Máte na výběr ze dvou typů extra klaksonů, a to elektrických nebo pneumatických – dva pneumatické klaksony namontované na střeše nebo jeden elektrický pod přední maskou.
Barva kabiny
K dispozici je 300 pevných odstínů. Kromě toho si lze v rámci zákaznických úprav objednat i další barvy.
Lůžko
Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 nebo 780 mm. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka.
Volant
Volant má průměr 460 nebo 500 mm podle konfigurace vozidla a lze jej pneumaticky nastavit do požadované polohy.
Kabina pro snadné nastupování
Kabina pro snadné nastupování u modelu FE umožňuje snadný přístup s otevíráním dveří v úhlu 90°. Dodává se ve dvou verzích, a to s rovnou podlahou nebo s motorovým tunelem. Řidič má vynikající rozhled a bezpečnost je samozřejmě (protože se jedná o Volvo) na nejvyšší úrovni.
Systém klimatizace
Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení.
 
Střešní okno
Kabinu lze vybavit střešním oknem, které lze otevřít o 50 mm. Může být skleněné nebo ocelové. Lze jej ovládat ručně nebo elektricky.
 
Čalounění sedadel
Pohodlný textil.
 
Čalounění stěn
Pohodlný textil.
 

Produktové listy

Produktové listy s technickými údaji o modelové řadě Volvo FE si můžete stáhnout ve formátu PDF kliknutím na následující odkazy.

Máte nějaké otázky?

Obchodní zástupce Volvo Trucks vám odpoví na všechny dotazy. Zastavte se v Truck Centru, zavolejte anebo jej pozvěte k sobě.