Tažná zařízení
K dispozici jsou tažná zařízení pro připojení přívěsů.
Vše, co potřebujete vědět o modelu Volvo FE. Až do těch nejmenších podrobností.
Projděte si technické parametry týkající se výšek podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, výšek spojovacích zařízení, tahačů, prvků podvozků a brzd.
nízký | cca 880 mm |
střední | cca 950 mm |
vysoký | cca 1050 mm |
Vzduchové | Parabolické | |
---|---|---|
nízký | 7.1/7.5/8 | 9 |
střední | 7.1/7.5/8 | 9 |
vysoký | 7.1/7.5/8 | 9 |
Typ | Nápravy | Odpružení | Zatížení nápravy / zdvojené nápravy | Redukce | Tlačené/vlečené nápravy |
---|---|---|---|---|---|
Jednoduchá náprava |
|
|
|
|
|
RAD-L90 | 4×2 | Parabolické / S-parabolické pružiny | 13 t | Jednoduchá/kolová |
|
RAD-KR | 4×2 | Vzduchové | 13 t | Jednoduchá/kolová |
|
Zdvojená náprava |
|
|
|
|
|
RADT-KR | 6×2 | Vzduchové | 19/20 t | Jednoduchá/kolová | Vlečená náprava (pevná/řízená) |
RADD-BR | 6×4 | Parabolické | 23 t | Jednoduchá/kolová |
|
K dispozici jsou tažná zařízení pro připojení přívěsů.
Palivové nádrže | Nádrže na AdBlue |
Palivové nádrže jsou k dispozici v provedení z oceli, plastu či hliníku. Objem paliva se pohybuje v rozsahu od 160 do 630 litrů. Palivové nádrže ve tvaru D mají dvě výšky – 560 mm a 710 mm. | Plast, objem je 32 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže na kapalinu AdBlue. |
Přední nápravy | Vlečené nápravy |
Zatížení předních náprav se může pohybovat v rozsahu od 7,1 do 9 tun. | K dispozici v několika konfiguracích – pevné s jednoduchými nebo dvojitými koly nebo aktivně řízené. Zatížení nápravy: 6,7, 7,1, 7,5 nebo 10,5 tuny. |
Pohon | Podvozek | Odpružení | Výška rámu | Výška 5W* | Výška | Min. výška spojovacích zařízení** | Nominální světlá výška** |
---|---|---|---|---|---|---|---|
4×2 | |||||||
Střední | RAD-KR | 266 | 150 | 315/60 R22,5"" | 992 | 1097 | |
Střední | RAD-KR | 266 | 185 | 295/80 R22.5" | 1103 | 1208 | |
Střední | RAD-KR | 266 | 185 | 315/70 R22,5"" | 1086 | 1191 | |
Střední | RAD-KR | 266 | 185 | 315/80 R22,5"" | 1114 | 1219 | |
Střední | RAD-KR | 266 | 150 | 295/80 R22.5" | 1063 | 1168 | |
Střední | RAD-KR | 266 | 150 | 315/70 R22,5"" | 1049 | 1154 |
** Přibližné výšky.
Řada otvorů na rámu pro připojení nástavby Horní řada otvorů je vyhrazena pro nástavbu. Všechny úchyty v horní řadě otvorů jsou odsazeny a vybaveny 8milimetrovým oddělovačem. V horní řadě otvorů nebyly použity žádné nýty. | Točnice K dispozici je široká škála variant, včetně točnice vyhovující standardu ISO s profily ve tvaru L v různých výškách. Točnice s přírubou představuje odlehčenou variantu, která nevyžaduje spojovací desku. Točnice se nachází ve výšce přibližně 150 mm nad rámem. U některých variant je jako volitelné příslušenství k dispozici integrovaný indikátor mazání a připojení návěsu. |
Příprava pro jeřáb Pomocný rám pro jeřáb lze na podvozek namontovat ve výrobě. | |
Příprava pro jeřáb Pomocný rám pro jeřáb lze na podvozek namontovat ve výrobě. Skříň akumulátoru je přesunuta vzad a fixační desky jsou namontovány za kabinou na obou stranách podvozku. Součástí je elektrická montážní sada – ELCRANE. |
Elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje výjimečnou odezvu,
výkon a citlivost brzd a zároveň lze díky němu využít četné užitečné funkce.
Brzdovou soustavu svých vozidel tak můžete dovybavit balíčkem EBS Medium
nebo jinými volitelnými funkcemi. EBS je standardní součástí všech specifikací.
EBS Medium Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky: | Hydraulický retardér Hydraulický retardér pro převodovku AL306. Kompaktní integrovaný hydraulický retardér je namontován na převodovce a nabízí zpomalení brzdného momentu o 1490 Nm. |
Pomůcka pro rozjezd do kopce Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí. | |
Elektronické řízení stability (ESC) Brzdný stabilizační systém aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami. |
Projděte si technické parametry motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.
| D8K | G9K320 |
---|---|---|
Emisní norma | Euro 6 | Euro 6 |
Počet válců | 6 | 6 |
Zdvihový objem | 7,7 dm3 | 8,9 dm3 |
Zdvih | 135 mm | 144,5 mm |
Vrtání | 110 mm | 114 mm |
Kompresní poměr | 17,5 : 1 | 12 : 1 |
Hospodárné otáčky | 1000–1700 ot./min. | 1200–1700 ot./min. |
Účinek výfukové brzdy (při 2800 ot./min.) | 120 kW (2800 ot./min.) | - |
Účinek kompresní brzdy (2800 ot./min.) | 170 kW (2800 ot./min.) | - |
Olejové filtry | 1 | 2 |
Objem oleje při výměně včetně filtru | 25,5 l | 27,6 l |
Chladicí systém, celkový objem | 17 l | 12,4 l |
Interval výměny oleje Požadavky na palivo | Pomocný pohon namontovaný na motoru Verze na bionaftu |
Výstupní točivý moment | Poměr | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu. V kombinaci s AT2412, max. točivý moment za jízdy = 150 Nm.
VÝKON A TOČIVÝ MOMENT MOTORU D8KČistý výkon podle: EC 582/2011 |
D8K250 (184 kW) |
|
---|---|
Max. výkon při 2100 ot./min | 250 koní |
Max. točivý moment při 900–1700 ot./min | 950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Max. výkon při 2100 ot./min | 280 koní |
Max. točivý moment při 950–1700 ot./min | 1050 Nm |
D8K320 (235 kW) |
|
Max. výkon při 2100 ot./min | 320 koní |
Max. točivý moment při 1050–1600 ot./min | 1200 Nm |
D8K350 (258 kW) |
|
Max. výkon při 2200 ot./min | 350 koní |
Max. točivý moment při 1200–1600 ot./min | 1400 Nm |
VÝKON A TOČIVÝ MOMENT MOTORU G9K320Čistý výkon podle: EC 582/2011 |
G9K320 |
|
---|---|
Max. výkon při 2000–2100 ot./min | 320 k (239 kW) |
Max. točivý moment při 1300–1400 ot./min | 1356 Nm |
12rychlostní automatizovaná převodovka s malou/velkou řadou a děličem převodových poměrů. Převodovku I-Shift lze vybavit kompaktním retardérem, pomocným pohonem a olejovým chladičem.
Typ | Nejvyšší převod | Točivý moment motoru (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
AT2412G | Přímý převod | 2400 | 44 |
Manuální převodovky jsou vybaveny posilovačem řazení. Krátká
řadicí páka integrovaná do přístrojové desky nepřenáší
vibrace a její dráha je krátká a přesná.
Převodovky mohou být vybaveny pomocným pohonem.
Typ | Nejvyšší převod | Točivý moment motoru (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
Automatická převodovka nabízí vynikající vlastnosti při rozjezdu
a plynulost řazení pokrývající celý rozsah
rychlostí. Převodovka se ovládá tlačítky
na přístrojové desce. Lze k ní přidat pomocný pohon.
Typ | Nejvyšší převod | Točivý moment motoru (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1300 | 32 |
Typ | Náprava | Převod | Max. točivý moment (Nm) | Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy (v tunách) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|---|---|
Jednoduchá redukce |
|
|
|
|
|
RSS1344E | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 2800 | 13 | 44 |
RSS1344C | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 2600 | 13 | 44 |
RTS2370A | Tandemová | Hypoidní ozubení | 3550 | 23 | 70 |
Redukce v nábojích kol |
|
|
|
|
|
RSH1370F | Jednoduchá | Spirálové zkosení | 3550 | 13 | 70 |
RTH2180C | Tandemová | Hypoidní ozubení | 1200 | 21 | 80 |
RSS1344C | RTS2370A | RSH1370F | RTH2180D | RS1344E |
---|---|---|---|---|
2,64 : 1 | 3,09 : 1 | 3,76 : 1 | 2,63 : 1 | 2,47 : 1 |
2,85 : 1 | 3,40 : 1 | 4,12 : 1 | 2,94 : 1 | 2,64 : 1 |
3,08 : 1 | 3,78 : 1 | 4,55 : 1 | 3,13 : 1 | 2,85 : 1 |
3,36 : 1 | 4,13 : 1 | 4,67 : 1 | 3,33 : 1 | 3,08 : 1 |
3,70 : 1 | 4,50 : 1 | 5,41 : 1 | 3,57 : 1 | 3,36 : 1 |
4,11 : 1 | 5,14 : 1 | 6,18 : 1 | 3,85 : 1 | |
4,63 : 1 | 5,67 : 1 | 7,21 : 1 | 4,17 : 1 | |
5,29 : 1 | 6,17 : 1 | |||
6,17 : 1 |
D8K250 | D8K280 | D8K320 | D8K350 | G9K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Převodovky | |||||
AT2412G | ● | ● | ● | ● | |
ZTO1006 | ● | ● | |||
ZTO1109 | ● | ● | ● | ||
AL306 | ● | ● | ● | ● | ● |
Nápravy s jednoduchou redukcí | |||||
RSS1344C | ● | ● | ● | ● | ● |
RSS1344E | ● | ● | ● | ● | |
RTS2370A | ● | ● | ● | ||
Nápravy s redukcí v nábojích kol | |||||
RSH1370F | ● | ● | ● | ● | ● |
RTH2180D | ● | ● |
K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých
i závislých na spojce, které umožňují pohánět nejrůznější vybavení
nástaveb.
Namontované na motoru | Namontované na převodovku |
PTER-DIN Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla. | PTR-HF/FH/ZF Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček. |
PTER1400 Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla. | PTR-HP/PH/ZF Nástavec pro připojení čerpadla, výběr nízkých a vysokých otáček. |
PTER100 Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla. | PTRD-D1D Dvojitý pohon s nástavcem pro připojení čerpadla a připojovací přírubou. |
Projděte si technické parametry týkající se rozměrů kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.
Denní kabinaDenní kabina s pohodlným a dobře navrženým prostředím pro řidiče. Interiér – výška 1 605 milimetrů, délka 1 600 milimetrů, šířka 2 300 milimetrů. | Krátká spací kabinaKrátká spací kabina nabízí další prostor navíc, kam lze umístit postel pro jednu osobu. Díky dalším odkládacím schránkám jej lze využít také jako kancelářský prostor. Interiér – výška 1 605 milimetrů, délka 2 000 milimetrů, šířka 2 300 milimetrů. | Spací kabinaSpací kabina s lůžkem pro jednu osobu. Interiér – výška 1 605 milimetrů, délka 2 200 milimetrů, šířka 2 300 milimetrů. |
Kabina pro snadné nastupováníKabina pro snadné nastupování má snížené schůdky pro nastupování a bezpečnostním pásem se v ní mohou připoutat až tři spolujezdci. Interiér – výška 1 605 milimetrů, délka 2 200 milimetrů, šířka 2 300 milimetrů. K dispozici se skládacími dveřmi spolujezdce. |
Odpružení kabiny Mechanické odpružení kabiny vpředu i vzadu: vinutá pružina a tlumič nárazů. Pneumatické odpružení vpředu i vzadu: vzduchové měchy. | Topení v kabině Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení. |
Sedadlo řidiče Tři různé úrovně pohodlí: Comfort, Standard a Economy. Všechny tři varianty umožňují nastavení opěradla i výšky a sklonu přední části. Nechybí ani integrovaná opěrka hlavy. | Úložné prostory v interiéru Interiér kabiny má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad oknem jsou dvě úložné jednotky a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty. |
Sedadlo spolujezdce K dispozici jsou tři různé úrovně pohodlí: Standard, Economy nebo Basic. | Klaksony Máte na výběr ze dvou typů extra klaksonů, a to elektrických nebo pneumatických – dva pneumatické klaksony namontované na střeše nebo jeden elektrický pod přední maskou. |
Barva kabiny K dispozici je 300 pevných odstínů. Kromě toho si lze v rámci zákaznických úprav objednat i další barvy. | Lůžko Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 nebo 780 mm. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka. |
Volant Volant má průměr 460 nebo 500 mm podle konfigurace vozidla a lze jej pneumaticky nastavit do požadované polohy. | Kabina pro snadné nastupování Kabina pro snadné nastupování u modelu FE umožňuje snadný přístup s otevíráním dveří v úhlu 90°. Dodává se ve dvou verzích, a to s rovnou podlahou nebo s motorovým tunelem. Řidič má vynikající rozhled a bezpečnost je samozřejmě (protože se jedná o Volvo) na nejvyšší úrovni. |
Systém klimatizace Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení. | |
Střešní okno Kabinu lze vybavit střešním oknem, které lze otevřít o 50 mm. Může být skleněné nebo ocelové. Lze jej ovládat ručně nebo elektricky. | |
Čalounění sedadel Pohodlný textil. | |
Čalounění stěn Pohodlný textil. |
Produktové listy s technickými údaji o modelové řadě Volvo FE si můžete stáhnout ve formátu PDF kliknutím na následující odkazy.