Podvozek
Projděte si technické parametry týkající se výšek podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, výšek spojovacích zařízení, tahačů, prvků podvozků a brzd.
Vše, co potřebujete vědět o vozidle Volvo FL. Až do těch nejmenších podrobností.
Projděte si technické parametry týkající se výšek podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, výšek spojovacích zařízení, tahačů, prvků podvozků a brzd.
Výška | |
---|---|
nízký | cca 810–830 mm |
střední | cca 860 mm |
vysoký | cca 950 mm |
X-High | cca 960 mm |
XX-High* | cca 1175 mm |
* Pouze pro model Volvo FL 4×4
Vzduchové | Pružinové | |
---|---|---|
nízký | 4,0/4,5 t | 4.2 |
střední | 4,5/5,0/5,8 t | |
vysoký | 5,0/5,6/5,8/6,3 t | |
X-high | 7,1 t | 7,1/7,5 t |
XX-high | 5,6 t |
Typ | Odpružení | Zatížení nápravy | Redukce |
RAD - L80 | Pružinové | 11,5 t | Jednoduchá |
RAD - KR | Vzduchové | 13 t | Jednoduchá |
RAD - A2V | Vzduchové | 10,5 t | Jednoduchá |
K dispozici jsou tažná zařízení pro připojení přívěsů.
Palivové nádržePalivové nádrže jsou k dispozici v provedení z oceli, plastu či hliníku. Objem paliva se pohybuje v rozsahu od 80 do 300 litrů. Navíc je k dispozici kombinace dvou 215litrových nádrží, což dává celkový objem 430 litrů. | Nádrže na AdBlueNádrž na aditivum AdBlue je vyrobena z plastu a má objem 32 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže. Existuje jedna varianta pro vozidla s palivovou nádrží namontovanou na pravé straně (ADTP-R) a jedna pro vozidla s nádrží na levé straně (ADTP-L). |
Vozidla Volvo FL mají vpředu i vzadu pneumatické brzdy s odvětrávanými kotouči. Antiblokovací elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje rychlejší a bezpečnější brzdovou odezvu a nižší opotřebení brzd. Systém zahrnuje funkce, jako je ABS, antiblokovací brzdy, uzávěrku diferenciálu a kombinování brzd. Při kombinování brzd systém využívá různých brzd vozidla k ucelenějšímu brzdění a ke snížení opotřebení brzd i pneumatik Rozšířený balíček EBS obsahuje funkci, která usnadňuje startování ve svahu. Brzdové kotouče jsou k dispozici v různých velikostech podle způsobu aplikace.
EBS Medium Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky: | Hydraulický retardér pro převodovky AL306 Maximální poměr v měniči momentu (TC421) je 1,77 : 1. |
Sledování stavu systému EBS Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool. | |
Pomůcka pro rozjezd do kopce Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí. | |
Analýza opotřebení obložení Upozornění na stav brzdového obložení: funkce, která počítá kilometry do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.) | |
Automatické uvolnění parkovací brzdy Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy. |
Kromě programových balíčků jsou k dispozici také tyto možnosti:
Elektronické řízení stability (ESC) Brzdný stabilizační systém aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami. | Světlo nouzového brzdění Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu. |
Hydraulický retardér Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW. |
Projděte si technické parametry motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.
| D5K | D8K |
---|---|---|
Emisní norma | Euro 6 | Euro 6 |
Počet válců | 4 | 6 |
Zdvihový objem | 5,1 dm³ | 7,7 dm³ |
Zdvih | 135 mm | 135 mm |
Vrtání | 110 mm | 110 mm |
Kompresní poměr | 17.5:1 | 17.5:1 |
Hospodárné otáčky | 1100–1800 ot./min. | 1000–1700 ot./min. |
Účinek výfukové brzdy (při 2800 ot./min.) | 80 kW | 120 kW |
Účinek motorové brzdy (2800 ot./min.): | – | 170 kW |
Olejové filtry | 1 | 1 |
Objem oleje při výměně včetně filtru | 15 l | 20 l |
Chladicí systém, celkový objem | 13 l | 17 l |
Interval výměny oleje Požadavky na palivo | Pomocný pohon namontovaný na motoru Verze na bionaftu |
Pomocný pohon namontovaný na motoru
Výstupní točivý moment | Poměr | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu. V kombinaci s AT2412, max. točivý moment za jízdy = 150 Nm.
D5K – Euro 6 výkon a točivý moment Čistý výkon podle: EC 582/2011 | |
Čistý výkon podle: EC 582/2011
D5K210 (154 kW) |
|
Max. výkon při 2200 ot./min. | 210 koní |
Max. točivý moment při 1100–1700 ot./min | 800 Nm |
D5K240 (177 kW) |
|
Max. výkon při 2200 ot./min | 240 koní |
Max. točivý moment při 1200–1600 ot./min | 900 Nm |
Výkon a točivý moment motoru D8K Čistý výkon podle: EC 582/2011 | |
Čistý výkon podle: EC 582/2011
D8K250 (184 kW) |
|
Max. výkon při 2100 ot./min. | 250 koní |
Max. točivý moment při 900–1700 ot./min | 950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Max. výkon při 2100 ot./min | 280 koní |
Max. točivý moment při 950–1700 ot./min | 1050 Nm |
D8K320 (235 kW) | |
Max. výkon při 2100 ot./min | 320 koní |
Max. točivý moment při 1050–1600 ot./min | 1200 Nm |
Manuální převodovky jsou vybaveny posilovačem řazení. Krátká řadicí páka integrovaná do přístrojové desky nepřenáší vibrace a její dráha je krátká a přesná. Převodovky mohou být vybaveny pomocným pohonem.
Typ | Nejvyšší převod | Max. točivý moment (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32,5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
6stupňová automatická převodovka nebo 8stupňová automatická převodovka se třemi jízdními režimy.
Typ | Nejvyšší převod | Max. točivý moment (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
Typ | Náprava | Převod | Max. točivý moment (Nm) | Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|---|---|
Jednoduchá redukce |
|
|
|
|
|
RSS0819A | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 950 | 8,5 | 19 |
RSS1125A | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 1050 | 11,5 | 25 |
RSS1132A | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 1050 | 11,5 | 32,5 |
RSS1344C | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 2600 | 13 | 44 |
Redukce v nábojích kol |
|
|
|
|
|
RSH1140C* | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 1200 | 11 | 40 |
* Pouze pro model Volvo FL 4×4
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3,31 : 1 | 3,58 : 1 | 3,78 : 1 | 5,86 : 1 | 3,70 |
3,58 : 1 | 3,73 : 1 | 4,13 : 1 | 6,31 : 1 | 4,11 |
3,73 : 1 | 3,90 : 1 | 4,50 : 1 |
| 4,63 |
3,91 : 1 | 4,11 : 1 | 5,14 : 1 |
| 5,29 : 1 |
4,10 : 1 | 4,33 : 1 | 5,67 : 1 |
| 6,17 : 1 |
4,30 : 1 | 4,63 : 1 | 6,17 : 1 |
| |
4,56 : 1 | 4,88 : 1 |
|
| |
4,88 : 1 | 5,13 : 1 |
|
| |
5,13 : 1 | 5,29 : 1 |
|
| |
5,29 : 1 | 5,57 : 1 |
|
| |
5,57 : 1 | 5,86 : 1 |
|
| |
5,86 : 1 |
|
|
|
D5K210 | D5K240 | D8K250 | D8K280 | D8K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Převodovky | |||||
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
Nápravy s jednoduchou redukcí | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
Nápravy s redukcí v nábojích kol | |||||
RSH1140C | ● | ● |
K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce, které umožňují pohánět nejrůznější vybavení nástaveb
Namontované na motoru | Namontované na převodovku |
PTER-DIN Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla. PTER1400 Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla. PTER100 Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla. | PTR-HF/FH/ZF Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček. PTR-HP/PH/ZF Nástavec pro připojení čerpadla, výběr nízkých a vysokých otáček. |
Projděte si technické parametry týkající se rozměrů kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.
Denní kabinaDenní kabina s pohodlným a dobře navrženým prostředím pro řidiče. Vnitřní výška 1605 mm. |
|
|
Odpružení kabiny Přední část kabiny má odpružení pryžovými vaky, které minimalizuje pohyby ve svislém směru. O zadní odpružení se pak starají vinuté pružiny a tlumiče. | Topení v kabině Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení. |
Barva kabiny K dispozici je 300 pevných odstínů. Další barvy si lze objednat. | Interiér kabiny Kabina má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad čelním sklem najdete dvě úložné jednotky chráněné víkem nebo sítí a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty. |
Sedadlo řidiče Tři různé úrovně pohodlí: Comfort, Standard a Economy. Všechny tři varianty umožňují nastavení opěradla i výšky a sklonu přední části. Nechybí ani integrovaná opěrka hlavy. | Klaksony Máte na výběr ze dvou typů extra klaksonů: dva pneumatické klaksony namontované na střeše nebo jeden elektrický pod přední maskou. |
Sedadlo spolujezdce Tři různé úrovně pohodlí: Standard, Economy nebo Basic. | Lůžko (komfortní kabina) Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 milimetrů nebo 780 milimetrů. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka a detektor kouře. |
Lůžka Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 mm nebo 780 mm. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka a detektor kouře. | |
Interiér kabiny Kabina má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad čelním sklem najdete dvě úložné jednotky chráněné víkem nebo sítí a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty. | |
Střešní okno Kabinu lze vybavit střešním oknem s elektrickým nebo ručním ovládáním, které lze otevřít o 50 mm. | |
Volant Volant má průměr 460 nebo 500 mm podle konfigurace vozidla a lze jej pneumaticky nastavit do požadované polohy. | |
Systém klimatizace Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení. | |
Čalounění sedadel Pohodlný textil. | |
Čalounění stěn Pohodlný textil. | |
Data – vše, co potřebujete vědět. Produktové listy Volva FL si můžete stáhnout ve formátu PDF kliknutím na následující odkazy.
Projděte si technické parametry týkající se výšek podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, výšek spojovacích zařízení, tahačů, prvků podvozků a brzd.
Výška | |
---|---|
nízký | cca 810–830 mm |
střední | cca 860 mm |
vysoký | cca 950 mm |
X-High | cca 960 mm |
XX-High* | cca 1175 mm |
* Pouze pro model Volvo FL 4×4
Vzduchové | Pružinové | |
---|---|---|
nízký | 4,0/4,5 t | 4.2 |
střední | 4,5/5,0/5,8 t | |
vysoký | 5,0/5,6/5,8/6,3 t | |
X-high | 7,1 t | 7,1/7,5 t |
XX-high | 5,6 t |
Typ | Odpružení | Zatížení nápravy | Redukce |
RAD - L80 | Pružinové | 11,5 t | Jednoduchá |
RAD - KR | Vzduchové | 13 t | Jednoduchá |
RAD - A2V | Vzduchové | 10,5 t | Jednoduchá |
K dispozici jsou tažná zařízení pro připojení přívěsů.
Palivové nádržePalivové nádrže jsou k dispozici v provedení z oceli, plastu či hliníku. Objem paliva se pohybuje v rozsahu od 80 do 300 litrů. Navíc je k dispozici kombinace dvou 215litrových nádrží, což dává celkový objem 430 litrů. | Nádrže na AdBlueNádrž na aditivum AdBlue je vyrobena z plastu a má objem 32 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže. Existuje jedna varianta pro vozidla s palivovou nádrží namontovanou na pravé straně (ADTP-R) a jedna pro vozidla s nádrží na levé straně (ADTP-L). |
Vozidla Volvo FL mají vpředu i vzadu pneumatické brzdy s odvětrávanými kotouči. Antiblokovací elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje rychlejší a bezpečnější brzdovou odezvu a nižší opotřebení brzd. Systém zahrnuje funkce, jako je ABS, antiblokovací brzdy, uzávěrku diferenciálu a kombinování brzd. Při kombinování brzd systém využívá různých brzd vozidla k ucelenějšímu brzdění a ke snížení opotřebení brzd i pneumatik Rozšířený balíček EBS obsahuje funkci, která usnadňuje startování ve svahu. Brzdové kotouče jsou k dispozici v různých velikostech podle způsobu aplikace.
EBS Medium Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky: | Hydraulický retardér pro převodovky AL306 Maximální poměr v měniči momentu (TC421) je 1,77 : 1. |
Sledování stavu systému EBS Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool. | |
Pomůcka pro rozjezd do kopce Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí. | |
Analýza opotřebení obložení Upozornění na stav brzdového obložení: funkce, která počítá kilometry do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.) | |
Automatické uvolnění parkovací brzdy Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy. |
Kromě programových balíčků jsou k dispozici také tyto možnosti:
Elektronické řízení stability (ESC) Brzdný stabilizační systém aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami. | Světlo nouzového brzdění Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu. |
Hydraulický retardér Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW. |
Projděte si technické parametry motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.
| D5K | D8K |
---|---|---|
Emisní norma | Euro 6 | Euro 6 |
Počet válců | 4 | 6 |
Zdvihový objem | 5,1 dm³ | 7,7 dm³ |
Zdvih | 135 mm | 135 mm |
Vrtání | 110 mm | 110 mm |
Kompresní poměr | 17.5:1 | 17.5:1 |
Hospodárné otáčky | 1100–1800 ot./min. | 1000–1700 ot./min. |
Účinek výfukové brzdy (při 2800 ot./min.) | 80 kW | 120 kW |
Účinek motorové brzdy (2800 ot./min.): | – | 170 kW |
Olejové filtry | 1 | 1 |
Objem oleje při výměně včetně filtru | 15 l | 20 l |
Chladicí systém, celkový objem | 13 l | 17 l |
Interval výměny oleje Požadavky na palivo | Pomocný pohon namontovaný na motoru Verze na bionaftu |
Pomocný pohon namontovaný na motoru
Výstupní točivý moment | Poměr | |
---|---|---|
PTER-DIN | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-1400 | 600 Nm* | 1:1 |
PTER-100 | 600 Nm* | 1:1 |
* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu. V kombinaci s AT2412, max. točivý moment za jízdy = 150 Nm.
D5K – Euro 6 výkon a točivý moment Čistý výkon podle: EC 582/2011 | |
Čistý výkon podle: EC 582/2011
D5K210 (154 kW) |
|
Max. výkon při 2200 ot./min. | 210 koní |
Max. točivý moment při 1100–1700 ot./min | 800 Nm |
D5K240 (177 kW) |
|
Max. výkon při 2200 ot./min | 240 koní |
Max. točivý moment při 1200–1600 ot./min | 900 Nm |
Výkon a točivý moment motoru D8K Čistý výkon podle: EC 582/2011 | |
Čistý výkon podle: EC 582/2011
D8K250 (184 kW) |
|
Max. výkon při 2100 ot./min. | 250 koní |
Max. točivý moment při 900–1700 ot./min | 950 Nm |
D8K280 (206 kW) |
|
Max. výkon při 2100 ot./min | 280 koní |
Max. točivý moment při 950–1700 ot./min | 1050 Nm |
D8K320 (235 kW) | |
Max. výkon při 2100 ot./min | 320 koní |
Max. točivý moment při 1050–1600 ot./min | 1200 Nm |
Manuální převodovky jsou vybaveny posilovačem řazení. Krátká řadicí páka integrovaná do přístrojové desky nepřenáší vibrace a její dráha je krátká a přesná. Převodovky mohou být vybaveny pomocným pohonem.
Typ | Nejvyšší převod | Max. točivý moment (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
ZTO1006 | 6 | 1050 | 32,5 |
ZTO1109 | 9 | 1200 | 44 |
STO8006 | 6 | 850 | 24 |
6stupňová automatická převodovka nebo 8stupňová automatická převodovka se třemi jízdními režimy.
Typ | Nejvyšší převod | Max. točivý moment (Nm) | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|
AL306 | 6 | 1600 | 36 |
8AP1200 | 8 | 1200 | 36 |
Typ | Náprava | Převod | Max. točivý moment (Nm) | Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy | Celková hmotnost soupravy (tuny) |
---|---|---|---|---|---|
Jednoduchá redukce |
|
|
|
|
|
RSS0819A | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 950 | 8,5 | 19 |
RSS1125A | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 1050 | 11,5 | 25 |
RSS1132A | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 1050 | 11,5 | 32,5 |
RSS1344C | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 2600 | 13 | 44 |
Redukce v nábojích kol |
|
|
|
|
|
RSH1140C* | Jednoduchá | Hypoidní ozubení | 1200 | 11 | 40 |
* Pouze pro model Volvo FL 4×4
RSS0819A | RSS1125A | RSS1132A | RSH1140C | RSS1344C |
---|---|---|---|---|
3,31 : 1 | 3,58 : 1 | 3,78 : 1 | 5,86 : 1 | 3,70 |
3,58 : 1 | 3,73 : 1 | 4,13 : 1 | 6,31 : 1 | 4,11 |
3,73 : 1 | 3,90 : 1 | 4,50 : 1 |
| 4,63 |
3,91 : 1 | 4,11 : 1 | 5,14 : 1 |
| 5,29 : 1 |
4,10 : 1 | 4,33 : 1 | 5,67 : 1 |
| 6,17 : 1 |
4,30 : 1 | 4,63 : 1 | 6,17 : 1 |
| |
4,56 : 1 | 4,88 : 1 |
|
| |
4,88 : 1 | 5,13 : 1 |
|
| |
5,13 : 1 | 5,29 : 1 |
|
| |
5,29 : 1 | 5,57 : 1 |
|
| |
5,57 : 1 | 5,86 : 1 |
|
| |
5,86 : 1 |
|
|
|
D5K210 | D5K240 | D8K250 | D8K280 | D8K320 | |
---|---|---|---|---|---|
Převodovky | |||||
8AP1200 | ● | ● | ● | ● | ● |
AL306 | ● | ● | |||
STO8006 | ● | ||||
ZTO1006 | ● | ● | ● | ||
ZTO1109 | ● | ● | |||
Nápravy s jednoduchou redukcí | |||||
RSS0819A | ● | ● | |||
RSS1125A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1132A | ● | ● | ● | ● | |
RSS1344C | ● | ● | |||
Nápravy s redukcí v nábojích kol | |||||
RSH1140C | ● | ● |
K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce, které umožňují pohánět nejrůznější vybavení nástaveb
Namontované na motoru | Namontované na převodovku |
PTER-DIN Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla. PTER1400 Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla. PTER100 Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla. | PTR-HF/FH/ZF Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček. PTR-HP/PH/ZF Nástavec pro připojení čerpadla, výběr nízkých a vysokých otáček. |
Projděte si technické parametry týkající se rozměrů kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.
Denní kabinaDenní kabina s pohodlným a dobře navrženým prostředím pro řidiče. Vnitřní výška 1605 mm. |
|
|
Odpružení kabiny Přední část kabiny má odpružení pryžovými vaky, které minimalizuje pohyby ve svislém směru. O zadní odpružení se pak starají vinuté pružiny a tlumiče. | Topení v kabině Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení. |
Barva kabiny K dispozici je 300 pevných odstínů. Další barvy si lze objednat. | Interiér kabiny Kabina má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad čelním sklem najdete dvě úložné jednotky chráněné víkem nebo sítí a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty. |
Sedadlo řidiče Tři různé úrovně pohodlí: Comfort, Standard a Economy. Všechny tři varianty umožňují nastavení opěradla i výšky a sklonu přední části. Nechybí ani integrovaná opěrka hlavy. | Klaksony Máte na výběr ze dvou typů extra klaksonů: dva pneumatické klaksony namontované na střeše nebo jeden elektrický pod přední maskou. |
Sedadlo spolujezdce Tři různé úrovně pohodlí: Standard, Economy nebo Basic. | Lůžko (komfortní kabina) Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 milimetrů nebo 780 milimetrů. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka a detektor kouře. |
Lůžka Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 mm nebo 780 mm. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka a detektor kouře. | |
Interiér kabiny Kabina má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad čelním sklem najdete dvě úložné jednotky chráněné víkem nebo sítí a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty. | |
Střešní okno Kabinu lze vybavit střešním oknem s elektrickým nebo ručním ovládáním, které lze otevřít o 50 mm. | |
Volant Volant má průměr 460 nebo 500 mm podle konfigurace vozidla a lze jej pneumaticky nastavit do požadované polohy. | |
Systém klimatizace Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení. | |
Čalounění sedadel Pohodlný textil. | |
Čalounění stěn Pohodlný textil. | |
Data – vše, co potřebujete vědět. Produktové listy Volva FL si můžete stáhnout ve formátu PDF kliknutím na následující odkazy.