Trucks

Specifikace Volvo FL

Vše, co potřebujete vědět o vozidle Volvo FL. Až do těch nejmenších podrobností.

Podvozek

Projděte si technické parametry týkající se výšek podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, výšek spojovacích zařízení, tahačů, prvků podvozků a brzd.

Výšky podvozků

 

 Výška
nízkýcca 810–830 mm
střednícca 860 mm
vysokýcca 950 mm
X-Highcca 960 mm
XX-High*cca 1175 mm

* Pouze pro model Volvo FL 4×4

Nejvyšší přípustné zatížení přední nápravy (v tunách)

 VzduchovéPružinové
nízký4,0/4,5 t4.2
střední 4,5/5,0/5,8 t
vysoký 5,0/5,6/5,8/6,3 t
X-high7,1 t7,1/7,5 t
XX-high 5,6 t

Zadní odpružení

 

TypOdpruženíZatížení nápravyRedukce
RAD - L80Pružinové11,5 tJednoduchá
RAD - KRVzduchové13 tJednoduchá
RAD - A2VVzduchové10,5 tJednoduchá

Tažná zařízení

K dispozici jsou tažná zařízení pro připojení přívěsů.

Palivové nádrže

Palivové nádrže

Palivové nádrže jsou k dispozici v provedení z oceli, plastu či hliníku. Objem paliva se pohybuje v rozsahu od 80 do 300 litrů. Navíc je k dispozici kombinace dvou 215litrových nádrží, což dává celkový objem 430 litrů.

Nádrže na AdBlue

Nádrž na aditivum AdBlue je vyrobena z plastu a má objem 32 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže. Existuje jedna varianta pro vozidla s palivovou nádrží namontovanou na pravé straně (ADTP-R) a jedna pro vozidla s nádrží na levé straně (ADTP-L).

 

Brzdy

Vozidla Volvo FL mají vpředu i vzadu pneumatické brzdy s odvětrávanými kotouči. Antiblokovací elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje rychlejší a bezpečnější brzdovou odezvu a nižší opotřebení brzd. Systém zahrnuje funkce, jako je ABS, antiblokovací brzdy, uzávěrku diferenciálu a kombinování brzd. Při kombinování brzd systém využívá různých brzd vozidla k ucelenějšímu brzdění a ke snížení opotřebení brzd i pneumatik Rozšířený balíček EBS obsahuje funkci, která usnadňuje startování ve svahu. Brzdové kotouče jsou k dispozici v různých velikostech podle způsobu aplikace.

EBS Medium Balíček
EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky:

Hydraulický retardér pro převodovky AL306
Kompaktní integrovaný hydraulický retardér (varianty RET-HYDR a RET-TPT) je namontován na převodovce. Maximální účinek je 400 kW.

Maximální poměr v měniči momentu (TC421) je 1,77 : 1.

Sledování stavu systému EBS
Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool.
 
Pomůcka pro rozjezd do kopce
Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí.
 
Analýza opotřebení obložení
Upozornění na stav brzdového obložení: funkce, která počítá kilometry do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.)
 
Automatické uvolnění parkovací brzdy
Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy.
 

 

 

Další možnosti

Kromě programových balíčků jsou k dispozici také tyto možnosti:

Elektronické řízení stability (ESC)
Brzdný stabilizační systém aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami.
Světlo nouzového brzdění
Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu.
 Hydraulický retardér
Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW.

Hnací ústrojí

Projděte si technické parametry motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.

Motory

 

D5K

D8K

Emisní normaEuro 6Euro 6

Počet válců

4

6

Zdvihový objem

5,1 dm³

7,7 dm³

Zdvih

135 mm

135 mm

Vrtání

110 mm

110 mm

Kompresní poměr

17.5:1

17.5:1

Hospodárné otáčky

1100–1800 ot./min.

1000–1700 ot./min.

Účinek výfukové brzdy (při 2800 ot./min.)

80 kW

120 kW

Účinek motorové brzdy (2800 ot./min.):

170 kW

Olejové filtry

1

1

Objem oleje při výměně včetně filtru

15 l

20 l

Chladicí systém, celkový objem

13 l

17 l

 

Interval výměny oleje
Až 100 000 km nebo jednou za dva roky u VDS5.

Požadavky na palivo
EN 590 (EU norma) max. 10 ppm síry. 

Pomocný pohon namontovaný na motoru
Poměr 1 : 1, točivý moment za jízdy i v klidu až 600 Nm. 

Verze na bionaftu
Motor D5K240 je k dostání i v provedení využívajícím bionaftu (B100) a certifikovaném podle normy Euro 6. Informace o servisních intervalech vám sdělí prodejce nákladních vozidel Volvo.

 


Pomocný pohon namontovaný na motoru

 Výstupní točivý momentPoměr
PTER-DIN600 Nm*1:1
PTER-1400600 Nm*1:1
PTER-100600 Nm*1:1


* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu. V kombinaci s AT2412, max. točivý moment za jízdy = 150 Nm.

D5K – Euro 6

výkon a točivý moment

Čistý výkon podle: EC 582/2011

  
 

 

Engine D5K – výkon / točivý moment

Čistý výkon podle: EC 582/2011

D5K210 (154 kW)

 

Max. výkon při 2200 ot./min.

210 koní

Max. točivý moment při 1100–1700 ot./min

800 Nm

D5K240 (177 kW)

 

Max. výkon při 2200 ot./min

240 koní

Max. točivý moment při 1200–1600 ot./min

900 Nm

  

Výkon a točivý moment motoru D8K

Čistý výkon podle: EC 582/2011

 
 

 

Výkon a točivý moment motoru D8K

Čistý výkon podle: EC 582/2011

D8K250 (184 kW)

 

Max. výkon při 2100 ot./min.

250 koní

Max. točivý moment při 900–1700 ot./min

950 Nm

D8K280 (206 kW)

 

Max. výkon při 2100 ot./min

280 koní

Max. točivý moment při 950–1700 ot./min

1050 Nm

D8K320 (235 kW) 
Max. výkon při 2100 ot./min320 koní
Max. točivý moment při 1050–1600 ot./min1200 Nm

Manuální převodovky

Manuální převodovky jsou vybaveny posilovačem řazení. Krátká řadicí páka integrovaná do přístrojové desky nepřenáší vibrace a její dráha je krátká a přesná. Převodovky mohou být vybaveny pomocným pohonem.

Typ

Nejvyšší převod

Max. točivý moment (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

ZTO1006

6

1050

32,5

ZTO1109

9

1200

44

STO8006

6

850

24

 

Automatické převodovky

6stupňová automatická převodovka nebo 8stupňová automatická převodovka se třemi jízdními režimy.

Typ

Nejvyšší převod

Max. točivý moment (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

AL306

6

1600

36

8AP12008120036

 

Zadní nápravy

Typ

Náprava

Převod

Max. točivý moment (Nm)

Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy
(v tunách)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

Jednoduchá redukce

 

 

 

 

 

RSS0819A

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

950

8,5

19

RSS1125A

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

1050

11,5

25

RSS1132A

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

1050

11,5

32,5

RSS1344C

Jednoduchá

Hypoidní ozubení26001344

Redukce v nábojích kol

 

 

 

 

 

RSH1140C*

Jednoduchá 

Hypoidní ozubení

1200

11

40

* Pouze pro model Volvo FL 4×4

 

Poměry zadních náprav

RSS0819A

RSS1125A

RSS1132A

RSH1140C

RSS1344C

3,31 : 1

3,58 : 1

3,78 : 1

5,86 : 1

3,70

3,58 : 1

3,73 : 1

4,13 : 1

6,31 : 1

4,11

3,73 : 1

3,90 : 1

4,50 : 1

 

4,63

3,91 : 1  

4,11 : 1

5,14 : 1

 

5,29 : 1

4,10 : 1

4,33 : 1

5,67 : 1

 

6,17 : 1

4,30 : 1

4,63 : 1

6,17 : 1

 

 

4,56 : 1

4,88 : 1

 

 

 

4,88 : 1

5,13 : 1

 

 

 

5,13 : 1

5,29 : 1

 

 

 

5,29 : 1

5,57 : 1

 

 

 

5,57 : 1

5,86 : 1

 

 

 

5,86 : 1

 

 

 

 

 

Kombinace hnacího ústrojí

 D5K210D5K240D8K250D8K280D8K320
Převodovky     
8AP1200
AL306   
STO8006    
ZTO1006  
ZTO1109   
Nápravy s jednoduchou redukcí     
RSS0819A   
RSS1125A 
RSS1132A 
RSS1344C   
Nápravy s redukcí v nábojích kol     
RSH1140C   

Pomocné pohony

K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce, které umožňují pohánět nejrůznější vybavení nástaveb

 

Namontované na motoru

Namontované na převodovku

PTER-DIN
Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400
Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTER100
Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTR-HF/FH/ZF
Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-HP/PH/ZF
Nástavec pro připojení čerpadla, výběr nízkých a vysokých otáček.

 

Kabina

Projděte si technické parametry týkající se rozměrů kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.

    

Denní kabina

Denní kabina s pohodlným a dobře navrženým prostředím pro řidiče. Vnitřní výška 1605 mm.


Krátká spací kabina

Krátká spací kabina nabízí další prostor navíc, kam lze umístit postel pro jednu osobu. Díky dalším odkládacím schránkám jej lze využít také jako kancelářský prostor. Vnitřní výška 1605 mm.


Kabina pro posádku

Kabina pro posádku poskytuje dostatek místa až pro 7 dalších cestujících. Vnitřní výška 1605 mm.

 
 

Odpružení kabiny
Přední část kabiny má odpružení pryžovými vaky, které minimalizuje pohyby ve svislém směru. O zadní odpružení se pak starají vinuté pružiny a tlumiče.
Topení v kabině
Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení.
Barva kabiny
K dispozici je 300 pevných odstínů. Další barvy si lze objednat.
Interiér kabiny
Kabina má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad čelním sklem najdete dvě úložné jednotky chráněné víkem nebo sítí a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty.
Sedadlo řidiče
Tři různé úrovně pohodlí: Comfort, Standard a Economy. Všechny tři varianty umožňují nastavení opěradla i výšky a sklonu přední části. Nechybí ani integrovaná opěrka hlavy.
Klaksony
Máte na výběr ze dvou typů extra klaksonů: dva pneumatické klaksony namontované na střeše nebo jeden elektrický pod přední maskou.
Sedadlo spolujezdce
Tři různé úrovně pohodlí: Standard, Economy nebo Basic.
Lůžko (komfortní kabina)
Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 milimetrů nebo 780 milimetrů. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka a detektor kouře.
Lůžka
Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 mm nebo 780 mm. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka a detektor kouře.
 
Interiér kabiny
Kabina má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad čelním sklem najdete dvě úložné jednotky chráněné víkem nebo sítí a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty.
 
Střešní okno
Kabinu lze vybavit střešním oknem s elektrickým nebo ručním ovládáním, které lze otevřít o 50 mm.
 
Volant
Volant má průměr 460 nebo 500 mm podle konfigurace vozidla a lze jej pneumaticky nastavit do požadované polohy.
 
Systém klimatizace
Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení.
 
Čalounění sedadel
Pohodlný textil.
 
Čalounění stěn
Pohodlný textil.
 
  

Produktové listy

Data – vše, co potřebujete vědět. Produktové listy Volva FL si můžete stáhnout ve formátu PDF kliknutím na následující odkazy.

  • FL Rigid
FL Rigid

Podvozek

Projděte si technické parametry týkající se výšek podvozků, maximálního zatížení předních náprav, zadního odpružení, výšek spojovacích zařízení, tahačů, prvků podvozků a brzd.

Výšky podvozků

 

 Výška
nízkýcca 810–830 mm
střednícca 860 mm
vysokýcca 950 mm
X-Highcca 960 mm
XX-High*cca 1175 mm

* Pouze pro model Volvo FL 4×4

Nejvyšší přípustné zatížení přední nápravy (v tunách)

 VzduchovéPružinové
nízký4,0/4,5 t4.2
střední 4,5/5,0/5,8 t
vysoký 5,0/5,6/5,8/6,3 t
X-high7,1 t7,1/7,5 t
XX-high 5,6 t

Zadní odpružení

 

TypOdpruženíZatížení nápravyRedukce
RAD - L80Pružinové11,5 tJednoduchá
RAD - KRVzduchové13 tJednoduchá
RAD - A2VVzduchové10,5 tJednoduchá

Tažná zařízení

K dispozici jsou tažná zařízení pro připojení přívěsů.

Palivové nádrže

Palivové nádrže

Palivové nádrže jsou k dispozici v provedení z oceli, plastu či hliníku. Objem paliva se pohybuje v rozsahu od 80 do 300 litrů. Navíc je k dispozici kombinace dvou 215litrových nádrží, což dává celkový objem 430 litrů.

Nádrže na AdBlue

Nádrž na aditivum AdBlue je vyrobena z plastu a má objem 32 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže. Existuje jedna varianta pro vozidla s palivovou nádrží namontovanou na pravé straně (ADTP-R) a jedna pro vozidla s nádrží na levé straně (ADTP-L).

 

Brzdy

Vozidla Volvo FL mají vpředu i vzadu pneumatické brzdy s odvětrávanými kotouči. Antiblokovací elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje rychlejší a bezpečnější brzdovou odezvu a nižší opotřebení brzd. Systém zahrnuje funkce, jako je ABS, antiblokovací brzdy, uzávěrku diferenciálu a kombinování brzd. Při kombinování brzd systém využívá různých brzd vozidla k ucelenějšímu brzdění a ke snížení opotřebení brzd i pneumatik Rozšířený balíček EBS obsahuje funkci, která usnadňuje startování ve svahu. Brzdové kotouče jsou k dispozici v různých velikostech podle způsobu aplikace.

EBS Medium Balíček
EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky:

Hydraulický retardér pro převodovky AL306
Kompaktní integrovaný hydraulický retardér (varianty RET-HYDR a RET-TPT) je namontován na převodovce. Maximální účinek je 400 kW.

Maximální poměr v měniči momentu (TC421) je 1,77 : 1.

Sledování stavu systému EBS
Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool.
 
Pomůcka pro rozjezd do kopce
Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí.
 
Analýza opotřebení obložení
Upozornění na stav brzdového obložení: funkce, která počítá kilometry do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.)
 
Automatické uvolnění parkovací brzdy
Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy.
 

 

 

Další možnosti

Kromě programových balíčků jsou k dispozici také tyto možnosti:

Elektronické řízení stability (ESC)
Brzdný stabilizační systém aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami.
Světlo nouzového brzdění
Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu.
 Hydraulický retardér
Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW.

Hnací ústrojí

Projděte si technické parametry motorů, převodovek, zadních náprav (včetně poměrů), kombinací hnacích ústrojí a pomocných pohonů.

Motory

 

D5K

D8K

Emisní normaEuro 6Euro 6

Počet válců

4

6

Zdvihový objem

5,1 dm³

7,7 dm³

Zdvih

135 mm

135 mm

Vrtání

110 mm

110 mm

Kompresní poměr

17.5:1

17.5:1

Hospodárné otáčky

1100–1800 ot./min.

1000–1700 ot./min.

Účinek výfukové brzdy (při 2800 ot./min.)

80 kW

120 kW

Účinek motorové brzdy (2800 ot./min.):

170 kW

Olejové filtry

1

1

Objem oleje při výměně včetně filtru

15 l

20 l

Chladicí systém, celkový objem

13 l

17 l

 

Interval výměny oleje
Až 100 000 km nebo jednou za dva roky u VDS5.

Požadavky na palivo
EN 590 (EU norma) max. 10 ppm síry. 

Pomocný pohon namontovaný na motoru
Poměr 1 : 1, točivý moment za jízdy i v klidu až 600 Nm. 

Verze na bionaftu
Motor D5K240 je k dostání i v provedení využívajícím bionaftu (B100) a certifikovaném podle normy Euro 6. Informace o servisních intervalech vám sdělí prodejce nákladních vozidel Volvo.

 


Pomocný pohon namontovaný na motoru

 Výstupní točivý momentPoměr
PTER-DIN600 Nm*1:1
PTER-1400600 Nm*1:1
PTER-100600 Nm*1:1


* Výstupní točivý moment za jízdy a v klidu. V kombinaci s AT2412, max. točivý moment za jízdy = 150 Nm.

D5K – Euro 6

výkon a točivý moment

Čistý výkon podle: EC 582/2011

  
 

 

Engine D5K – výkon / točivý moment

Čistý výkon podle: EC 582/2011

D5K210 (154 kW)

 

Max. výkon při 2200 ot./min.

210 koní

Max. točivý moment při 1100–1700 ot./min

800 Nm

D5K240 (177 kW)

 

Max. výkon při 2200 ot./min

240 koní

Max. točivý moment při 1200–1600 ot./min

900 Nm

  

Výkon a točivý moment motoru D8K

Čistý výkon podle: EC 582/2011

 
 

 

Výkon a točivý moment motoru D8K

Čistý výkon podle: EC 582/2011

D8K250 (184 kW)

 

Max. výkon při 2100 ot./min.

250 koní

Max. točivý moment při 900–1700 ot./min

950 Nm

D8K280 (206 kW)

 

Max. výkon při 2100 ot./min

280 koní

Max. točivý moment při 950–1700 ot./min

1050 Nm

D8K320 (235 kW) 
Max. výkon při 2100 ot./min320 koní
Max. točivý moment při 1050–1600 ot./min1200 Nm

Manuální převodovky

Manuální převodovky jsou vybaveny posilovačem řazení. Krátká řadicí páka integrovaná do přístrojové desky nepřenáší vibrace a její dráha je krátká a přesná. Převodovky mohou být vybaveny pomocným pohonem.

Typ

Nejvyšší převod

Max. točivý moment (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

ZTO1006

6

1050

32,5

ZTO1109

9

1200

44

STO8006

6

850

24

 

Automatické převodovky

6stupňová automatická převodovka nebo 8stupňová automatická převodovka se třemi jízdními režimy.

Typ

Nejvyšší převod

Max. točivý moment (Nm)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

AL306

6

1600

36

8AP12008120036

 

Zadní nápravy

Typ

Náprava

Převod

Max. točivý moment (Nm)

Maximální zatížení nápravy / zdvojené nápravy
(v tunách)

Celková hmotnost soupravy (tuny)

Jednoduchá redukce

 

 

 

 

 

RSS0819A

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

950

8,5

19

RSS1125A

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

1050

11,5

25

RSS1132A

Jednoduchá

Hypoidní ozubení

1050

11,5

32,5

RSS1344C

Jednoduchá

Hypoidní ozubení26001344

Redukce v nábojích kol

 

 

 

 

 

RSH1140C*

Jednoduchá 

Hypoidní ozubení

1200

11

40

* Pouze pro model Volvo FL 4×4

 

Poměry zadních náprav

RSS0819A

RSS1125A

RSS1132A

RSH1140C

RSS1344C

3,31 : 1

3,58 : 1

3,78 : 1

5,86 : 1

3,70

3,58 : 1

3,73 : 1

4,13 : 1

6,31 : 1

4,11

3,73 : 1

3,90 : 1

4,50 : 1

 

4,63

3,91 : 1  

4,11 : 1

5,14 : 1

 

5,29 : 1

4,10 : 1

4,33 : 1

5,67 : 1

 

6,17 : 1

4,30 : 1

4,63 : 1

6,17 : 1

 

 

4,56 : 1

4,88 : 1

 

 

 

4,88 : 1

5,13 : 1

 

 

 

5,13 : 1

5,29 : 1

 

 

 

5,29 : 1

5,57 : 1

 

 

 

5,57 : 1

5,86 : 1

 

 

 

5,86 : 1

 

 

 

 

 

Kombinace hnacího ústrojí

 D5K210D5K240D8K250D8K280D8K320
Převodovky     
8AP1200
AL306   
STO8006    
ZTO1006  
ZTO1109   
Nápravy s jednoduchou redukcí     
RSS0819A   
RSS1125A 
RSS1132A 
RSS1344C   
Nápravy s redukcí v nábojích kol     
RSH1140C   

Pomocné pohony

K dispozici je celá řada pomocných pohonů nezávislých i závislých na spojce, které umožňují pohánět nejrůznější vybavení nástaveb

 

Namontované na motoru

Namontované na převodovku

PTER-DIN
Pomocný pohon namontovaný na zadní část motoru pro přímý pohon hydraulického čerpadla.
PTER1400
Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTER100
Pomocný pohon s připojovací přírubou namontovaný na zadní část motoru pro pohon hydraulického čerpadla.
PTR-HF/FH/ZF
Připojovací příruba, výběr nízkých a vysokých otáček.
PTR-HP/PH/ZF
Nástavec pro připojení čerpadla, výběr nízkých a vysokých otáček.

 

Kabina

Projděte si technické parametry týkající se rozměrů kabin, výšky kabin nad zemí a vybavení kabin.

    

Denní kabina

Denní kabina s pohodlným a dobře navrženým prostředím pro řidiče. Vnitřní výška 1605 mm.


Krátká spací kabina

Krátká spací kabina nabízí další prostor navíc, kam lze umístit postel pro jednu osobu. Díky dalším odkládacím schránkám jej lze využít také jako kancelářský prostor. Vnitřní výška 1605 mm.


Kabina pro posádku

Kabina pro posádku poskytuje dostatek místa až pro 7 dalších cestujících. Vnitřní výška 1605 mm.

 
 

Odpružení kabiny
Přední část kabiny má odpružení pryžovými vaky, které minimalizuje pohyby ve svislém směru. O zadní odpružení se pak starají vinuté pružiny a tlumiče.
Topení v kabině
Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení.
Barva kabiny
K dispozici je 300 pevných odstínů. Další barvy si lze objednat.
Interiér kabiny
Kabina má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad čelním sklem najdete dvě úložné jednotky chráněné víkem nebo sítí a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty.
Sedadlo řidiče
Tři různé úrovně pohodlí: Comfort, Standard a Economy. Všechny tři varianty umožňují nastavení opěradla i výšky a sklonu přední části. Nechybí ani integrovaná opěrka hlavy.
Klaksony
Máte na výběr ze dvou typů extra klaksonů: dva pneumatické klaksony namontované na střeše nebo jeden elektrický pod přední maskou.
Sedadlo spolujezdce
Tři různé úrovně pohodlí: Standard, Economy nebo Basic.
Lůžko (komfortní kabina)
Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 milimetrů nebo 780 milimetrů. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka a detektor kouře.
Lůžka
Lůžko může být jednodílné nebo dvoudílné a má šířku 580 mm nebo 780 mm. Volitelně je k dispozici také ochranná přepážka a detektor kouře.
 
Interiér kabiny
Kabina má mnoho praktických a snadno přístupných odkládacích schránek pro umístění dokumentů a osobních věcí. Nad čelním sklem najdete dvě úložné jednotky chráněné víkem nebo sítí a také čtyři zásuvky DIN. Volitelně je možné přidat také množství dalších různých úložných přihrádek, podložku na psaní a věšáky na šaty.
 
Střešní okno
Kabinu lze vybavit střešním oknem s elektrickým nebo ručním ovládáním, které lze otevřít o 50 mm.
 
Volant
Volant má průměr 460 nebo 500 mm podle konfigurace vozidla a lze jej pneumaticky nastavit do požadované polohy.
 
Systém klimatizace
Systém topení v kabině je k dispozici ve dvou variantách: jako ručně ovládané topení nebo ručně ovládané topení a klimatizace. K dispozici je také nezávislé topení o výkonu 2 kW, které lze objednat jako volitelné vybavení.
 
Čalounění sedadel
Pohodlný textil.
 
Čalounění stěn
Pohodlný textil.
 
  

Produktové listy

Data – vše, co potřebujete vědět. Produktové listy Volva FL si můžete stáhnout ve formátu PDF kliknutím na následující odkazy.

  • FL Rigid
FL Rigid

Máte nějaké otázky?

Obchodní zástupce Volvo Trucks vám odpoví na všechny dotazy. Zastavte se v Truck Centru, zavolejte anebo jej pozvěte k sobě.