Výška | |
---|---|
Nízký | cca 810–830 mm |
Střední | cca 860 mm |
Vysoký | cca 950 mm |
X-High | cca 960 mm |
XX-High* | cca 1175 mm |
* Pouze pro model Volvo FL 4×4
Palivové nádrže jsou k dispozici v provedení z oceli, plastu či hliníku. Objem paliva se pohybuje v rozsahu 80 až 300 litrů. Navíc je k dispozici kombinace dvou 215litrových nádrží, což dává celkový objem 430 litrů.
Nádrž na aditivum AdBlue je vyrobena z plastu a má objem 32 litrů. Čerpadlo na kapalinu AdBlue je vestavěno do modulu nádrže. Existuje jedna varianta pro vozidla s palivovou nádrží namontovanou na pravé straně (ADTP-R) a jedna pro vozidla s nádrží na levé straně (ADTP-L).
Vozidla Volvo FL mají vpředu i vzadu pneumatické brzdy s odvětrávanými kotouči. Antiblokovací elektronicky řízený brzdový systém (EBS) zajišťuje rychlejší a bezpečnější brzdovou odezvu a nižší opotřebení brzd. Systém zahrnuje funkce, jako je ABS, antiblokovací brzdy, uzávěrku diferenciálu a kombinování brzd. Při kombinování brzd systém využívá různých brzd vozidla k ucelenějšímu brzdění a ke snížení opotřebení brzd i pneumatik Rozšířený balíček EBS obsahuje funkci, která usnadňuje startování ve svahu. Brzdové kotouče jsou k dispozici v různých velikostech podle způsobu aplikace.
EBS Medium
Balíček EBS Medium obsahuje kromě balíčku EBS Standard také následující prvky:
Sledování stavu systému EBS
Sledování stavu systému EBS prostřednictvím elektronického systému vozidla TEA2+ a nástroje Volvo Tech Tool.
Pomůcka pro rozjezd do kopce
Brzdy jsou uvolněny až ve chvíli, kdy motor zajistí točivý moment postačující k rozjetí vozidla bez couvnutí.
Analýza opotřebení obložení
Upozornění na stav brzdového obložení – funkce, která počítá kilometry do úplného opotřebení stávajícího brzdového obložení. (Pouze pro kotoučové brzdy.)
Automatické uvolnění parkovací brzdy
Po sešlápnutí plynového pedálu dojde v případě, že je zařazen rychlostní stupeň, k uvolnění parkovací brzdy.
Hydraulický retardér pro převodovky AL306
Kompaktní integrovaný hydraulický retardér (varianty RET-HYDR a RET-TPT) je namontován na převodovce. Maximální účinek je 400 kW.
Maximální poměr v měniči momentu (TC421) je 1,77 : 1.
Elektronické řízení stability (ESC)
Brzdný stabilizační systém aplikuje brzdnou sílu na každé kolo zvlášť, díky čemuž je zajištěna lepší stabilita celé soupravy. Systém reaguje na tendenci k zalomení soupravy, převrácení nebo přetočení návěsu. Systém ESC splňuje legislativní nároky na elektronické řízení stability vozidla a je dostupný pro modely se 2 a 3 nápravami.
Světlo nouzového brzdění
Pokud dojde při rychlosti převyšující 50 km/h k aktivaci nouzového brzdění, začnou brzdová světla blikat čtyřikrát za sekundu.
Hydraulický retardér
Kompaktní retardér montovaný na převodovku poskytuje brzdný účinek až 440 kW.