Od doby, kdy Reto Lauper přešel z dieselových vozidel na vozidla s nulovými emisemi, se z průkopníka elektrických vozidel stal konvertita. Jeho společnost E. Bigler Transporte AG byla první ve Švýcarsku, která začala provozovat Volvo FE Electric pro svoz odpadu.
„Všechno to začalo tím, že se nás město poptalo, zda bychom nemohli mít čistě elektrické vozidlo pro svoz odpadu,“ říká. „Tak jsem si řekl, jestli jsem připraven mít elektrická nákladní vozidla.“ Nyní má flotilu čtyř vozidel a do budoucna má velké ambice. „K naftě se už nevrátíme,“ dodává.
Jako generální ředitel, Reto na vlastní kůži poznal, jaké výhody přinesl přechod na elektrický pohon jeho společnosti, jejím zaměstnancům i komunitám, kterým slouží. „Mělo to velký dopad na podnikání, ale nejde jen o cenu, ale také o dopad na životní prostředí,“ je přesvědčen.
Jedno vozidlo dokáže pracovat po celý den.
Protože jeho nákladní vozidla jsou tichá a neprodukují žádné emise, zjistil, že pracovní den je nejen lepší pro komunity, kterým slouží, ale je také jednodušší a méně vyčerpávající pro jeho řidiče. Jeho zaměstnanci mu dokonce řekli, že od přechodu na elektrický pohon se večer cítí odpočatí.
Jedním z největších překvapení pro Reta však byla účinnost jeho nákladních vozidel. „Jedno vozidlo dokáže pracovat celý den a večer mu v bateriích ještě zbývá energie.“ Díky energii vyrobené ze solárních panelů na střeše budovy depa dostávají jeho nákladní vozidla přes noc plně nabité baterie elektřinou, což jim stačí na celou směnu následujícího dne.
Jednou z klíčových změn, které jeho společnost provedla, byla změna tras, po kterých jezdí jeho vozidla. Nyní začínají na vrcholu kopce a cestou dolů sváží odpadky, takže během jízdy regenerují elektrickou energii. To ale znamená, že jejich trasy jsou nyní efektivnější, takže vlastně šetří i čas.
„Přechod z nafty nebyl příliš obtížný,“ říká. Jeho rada pro ostatní společnosti, které chtějí přejít na elektrický pohon? „Prostě to zkuste. Věřte v tento přechod na nulové emise. Protože v budoucnu to tak bude.“