Trucks

×

6 způsobů, jak zvýšit provozuschopnost vašeho nákladního vozidla

| 3 min | 3 min.
Každá minuta odstávky znamená ztrátu příjmů. Zde je šest způsobů, kterými můžete pomoci udržet vaše vozidlo na silnici co nejdéle, od jednoduchých a přímočarých až po využití všech výhod konektivity.
Muži hovořící před nákladním vozidlem se dívají na tablet

Nejúčinnějším způsobem, jak se vyhnout poruchám, je být proaktivní a přijímat preventivní opatření, aby k nim nedocházelo. Pokroky v oblasti technologií a konektivity znamenají, že je již k dispozici řada připojených služeb, které mohou pomoci předvídat poruchy a předcházet jim.


Zároveň jsou občasné odstávky stále nevyhnutelnou součástí tohoto odvětví, takže je důležité být vždy připraven na nejhorší a dokázat reagovat, když dojde k poruše.


Se správnou podporou lze pomocí proaktivních opatření předejít přibližně 80 procentům očekávaných poruch nebo je alespoň zmírnit, zatímco reaktivní opatření pomáhají zmírnit následky poruch, ke kterým již došlo.


1. Denní inspekční kontroly.
První a nejjednodušší opatření, které můžete přijmout, abyste se proaktivně vyhnuli poruše, je provést na začátku každého dne rychlou vizuální kontrolu vašeho vozidla. Investice několika minut denně vám může v dlouhodobém časovém horizontu ušetřit spoustu času a peněz, pokud vám pomůže včas odhalit závadu nebo problém.


2. Přizpůsobte svůj servisní plán tak, aby vyhovoval vašemu vozidlu.
Vhodná frekvence servisování nákladního vozidla závisí na způsobu jeho používání a může kolísat v závislosti na různých faktorech. V ideálním případě chcete servisní plán, který zajistí, že vaše vozidlo bude vždy v dobrém stavu, ale zároveň minimalizuje čas strávený v dílně. Zatímco tradičně jsou nákladní vozidla servisována v předem nastavených intervalech, konektivita umožňuje optimalizovat servisní plán na míru na základě skutečného používání a stavu vozidla. Tímto způsobem lze plánovanou servisní návštěvu posunout dopředu, pokud je vyžadována, nebo odložit, pokud není.


3. Investujte do sledování v reálném čase.
Konektivita také umožňuje nepřetržitě sledovat vozidla a jednotlivé komponenty a detekovat problémy dříve, než způsobí poruchu. Vyplatí se prozkoumat možnosti, které máte k dispozici, protože investice do takové služby se vám může rychle vrátit. Naplánovaný servis bude vždy levnější a snadnější než neočekávaná porucha při plnění pracovního úkolu.


4. Aktualizujte software svého vozidla na dálku.
U moderních vozidel jsou aktualizace softwaru stále důležitější součástí každé servisní návštěvy – a nemusí být nutně prováděny jen v dílně. Nalezením poskytovatele, který vám může takovou službu nabídnout, můžete omezit návštěvy vašeho vozidla v servisu.


5. Najděte servisní smlouvu, která vyhovuje vám a vašim potřebám.
Většina výrobců nabízí řadu servisních smluv s různými stupni podpory. Nejlepší volba pro vás bude záviset na vašich jedinečných potřebách. Měli byste najít úroveň, která vám poskytne naprostý klid bez investic do zbytečných služeb.

 Pokud je to možné, je dobré mít jednu servisní smlouvu, která se vztahuje na celé vaše vozidlo, tedy samotné vozidlo i nástavbu nebo přívěs, abyste se vyhnuli samostatným návštěvám v různých dílnách.


6. Získejte správnou podporu pro případ poruchy.
Ať k poruše vašeho nákladního vozidla dojde kdykoli a kdekoli, musíte mít přístup k silniční asistenci a odtahové službě. Nabízí váš poskytovatel podporu během provozní doby vašeho vozidla? Vztahuje se jeho pokrytí na oblasti, ve kterých působíte? A můžete s někým mluvit ve svém jazyce, když jste v zahraničí? Rovněž stojí za to se zeptat, jaké záruky může nabídnout, pokud jde o rychlost uvedení vozidla do provozuschopného stavu, nebo jakou náhradu může nabídnout, pokud tyto záruky nebudou splněny.

Související články